فرار وحشت آور بیماران کرونایی از قرنطینه / پلیس در تعقیب مرگ آوران است / هنگ کنگ

به گزارش رکنا، تدابیر قرنطینه از روز شنبه هفته جاری به اجرا گذاشته شده است و همه مسافرانی که از چین وارد این منطقه شوند، تحت قرنطینه اجباری قرار می‌گیرند.

از آن زمان تاکنون ۹ نفر از محل‌هایی که برای قرنطینه اعلام شده است گریخته اند و پلیس تعدادی را شناسایی کرده و بازگردانده است، اما دستکم دو نفر از این افراد هنوز متواری هستند.

پیش از این دولت هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تدابیر قرنطینه که از روز شنبه برای ۱۴ روز به اجرا گذاشته شده است، اجباری است و کسانی که آن را نقض کنند باید تا ۶ ماه حبس شده و جریمه نقدی به ارزش ۳ هزار دلار پرداخت کنند.

این گزارش حاکی است، نیرو‌های پلیس هنگ کنگ جستجوی گسترده را برای یافتن فراریان از قرنطینه آغاز کرده اند.

در مجموع از روز شنبه یکهزار و ۱۹۳ نفر در قرنطینه هستند که از جمع آن‌ها یکهزار و ۶۶ نفر هنگ کنگی و مابقی غیرمحلی هستند. بیشتر این افراد در منازل خود قرنطینه شده اند و ده‌ها نفر نیز در هتل‌ها و مراکز دولتی ویژه نگهداری می‌شوند.

شمار افرادی که به کرونا مبتلا شده اند به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده و ۹۱۰ نفر نیز فوت کرده اند. مبتلایان هنگ کنگ ۳۸ نفر هستند و وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد ۲۷ تبعه خارجی هم به کرونا آلوده شده اند که دو نفر از آن‌ها شامل یک تبعه آمریکایی و یک ژاپنی فوت کرده اند.

انگلستان هم امروز کرونا را یک ویروس و تهدید خطرناک برای این کشور اعلام کرد.

استان خوبی مرکز چین و کانون شیوع کرونا اکنون درحال مبارزه سخت با این ویروس است. امروز ۹۷ نفر دیگر بر شمار کشته‌ها افزوده شد که ۹۱ نفر از این استان بوده اند. تاکنون یکهزار و ۸۰۰ نفر در سراسر این استان درمان شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟