تماس اسماعیل هنیه با سران لبنان و تأکید بر مواضع دو ملت در مقابله با معامله قرن

به گزارش رکنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس‌های تلفنی با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور درباره خطرات طرح موسوم به «معامله قرن» و تأثیرات آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، هنیه در این تماس‌ها از موضع سران لبنان در رد معامله قرن قدردانی و بر همبستگی ملت لبنان و فلسطین در این مرحله خطرناک تأکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تأکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی درباره تلاش‌هایی برای اسکان دائمی آنها در کشورهایی دیگر هشدار داد.

وی ضمن تشریح تماس‌های حماس در مقابله با این طرح آمریکایی تأکید کرد، وحدت موضع فلسطینی‌ها در رد معامله قرن نقطه آغاز مهمی در مقابله با آن است.

هنیه در تماس تلفنی با نبیه بری از وی درخواست کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به برگزاری نشست با رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره تشویق کند تا در این نشست درباره اتخاذ یک راهبرد ملی فراگیر بحث و تبادل‌نظر شود.

بری بر موضع کشورش در رد معامله قرن و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تأکید کرد و گفت: مقابله با این معامله نیازمند تحقق وحدت ملی و در وهله بعدی مقاومت علیه اشغالگر است.

در پی رونمایی از معامله قرن در هفته گذشته، تشکیلات خودگردان و گروه‌های مختلف فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز با برگزاری نشست‌های فوق‌العاده بر رد آن تأکید کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟