مخالف هر طرحی هستیم که حقوق مسلم ملت فلسطین را نادیده بگیرد

به گزارش رکنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین بر رد طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» تأکید کرد.

هنیه به شبکه خبری الجزیره گفت که «هر گونه توافق، معامله یا طرحی را که از حق ثابت ملت فلسطین چشم‌پوشی کند، رد می‌کنیم».

وی تأکید کرد که اعزام یک هیئت از نوار کرانه باختری به غزه توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ایجاد یک مرحله تازه از گفت‌وگوی ملی است.

این مسئول فلسطینی حضور سفرای عمان، بحرین و امارات عربی متحده در مراسم اعلام معامله قرن را مایه تأسف دانست.

هنیه در عین حال تصریح کرد که موضع کشورهای عربی باید در حمایت از موضع ملت فلسطین باشد و مواضع تاریخی را نقض نکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «پیام ما به ابومازن (محمود عباس) این است که باید با هم در یک سنگر فعالیت کنیم و بر سر راهبردی به توافق برسیم که به وضعیت دودستگی پایان دهد.

هنیه پیش از اینکه شامگاه سه‌شنبه معامله قرن رونمایی شود، پس از سال‌ها با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص وحدت طرفین برای مقابله با طرح معامله قرن گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

هنیه در این تماس تأکید کرد که «ما در یک جبهه مشترک برای حفاظت از مسأله فلسطین و حقوق کامل خود هستیم و هر طرحی که بخواهد حقوق ثابت و روشن مردم فلسطین را نقض کند، آینده‌ای نخواهد داشت.»

«محمود عباس» نیز گفت که «ما بر موضع خود در رد معامله قرن و اقدام در جهت مقابله با آن ثابت قدم هستیم و از اقدام مشترک و همکاری در داخل و خارج علیه معامله قرن استقبال می‌کنیم».

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مشترک با نتانیاهو طرح معامله قرن را علنی کرد. بر اساس طرح ادعایی ترامپ، مردم فلسطین از پایتختی به نام قدس محروم خواهند شد و فلسطین به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل می‌ شود. کما اینکه حق بازگشت از آوارگان فلسطینی سلب می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟