هشدار گزارشگر سازمان ملل به داماد ترامپ درخصوص هک شدن توسط بن‌سلمان

به گزارش رکنا، «اگنس کالامارد» نماینده ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی به «جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص هک شدن توسط «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی هشدار داد.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، کالامارد روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت: «امیدوارم داماد ترامپ و هرکس دیگری در حال حاضر در حال تعویض تلفن همراهش باشد، آن را چک کند و با بهترین متخصصان امنیت سایبری در تماس باشد تا بتوانیم همه جنبه‌های راهبردها و سیاست‌های هک کردن را بفهمیم».

گفته می‌شود کوشنر از سال ۲۰۱۷ از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» با بن‌سلمان در ارتباط است. حتی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز زمانی که وزیر امور خارجه این کشور بود با این ولیعهد سعودی در ارتباط بود.

به گزارش روزنامه «گاردین»، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در واتس اَپ به تلفن بزوس که ثروتمندترین مرد جهان است، تلفن او را هک کرد. پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

علاوه بر این، «گاردین» پیش‌تر نیز در گزارش دیگری، شرکت صهیونیستی NSO را عامل نفوذ به تلفن‌های همراه ده‌ها تن از مقامات پاکستانی دانسته بود.

کشف این نفوذ سایبری، در ماه می (اردیبهشت) امسال، موجب شد پیام‌رسان واتس‌اپ ماه اکتبر (مهر) شکایتی را علیه شرکت NSO تنظیم کرده و آن را به «دسترسی بدون اجازه و آزار رسانی» متهم کرد.

در مقابل، این شرکت صهیونیستی ضمن رد اتهام‌های مطرح شده، تأکید کرد که از تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارد تنها برای کمک به نهادهای اعمال قانون در نقاط مختلف جهان برای مقابله با مجرمین، تروریست‌ها و آزار کودکان استفاده می‌کند.

با این حال حمله‌ سایبری انجام شده علیه مقامات پاکستانی نشان می‌دهد که چگونه بدافزار شرکت NSO با نام «پگاسوس» توانسته برای «جاسوسی دولتی بر دولت دیگر» مورد استفاده قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 537698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟