ناگفته های فرمانده پایگاه عین الاسد

به گزارش رکنا، سرتیپ تحسین خفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به این خبرگزاری عراقی گفت: پایگاه عین الاسد شامل اسکادرانی از جنگنده‌های عراقی، مقر یگان هفتم، هنگ‌های سازمان‌ مبارزه با تروریسم و بقیه واحدهای نظامی است.

وی اظهار کرد: بخش خاصی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی ۱۱ کیلومتر مربع از مساحت این پایگاه که در مجموع ۶۶ کیلومتر مربع است، اشغال کرده است.

سخنگوی عملیات مشترک گفت، هیچ نیروی رزمی آمریکایی در عراق حضور ندارد و کسانی که هستند مستشاران و کارشناسان هستند.

خفاجی تصریح کرد: نیروهای موجود وابسته به ائتلاف در پایگاه، نیروهای استشاری بوده و ضمن انتقال مهارت‌ و تجارب، مشورت دهی در زمینه هوایی و نیز بررسی اهداف و استفاده از پهپادها دارند.

سعد معن، عضو گروه اطلاع‌رسانی امنیتی نیز گفت: مناطق اطراف پایگاه عین الاسد از جمله منطقه البغدادی امن هستند و هیچ جرم کیفری در طول دو سال گذشته در این محدوده مشاهده نشده است مگر یک جرم که ظرف ۲۴ ساعت شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد که اوضاع این مناطق در نتیجه عملیات آزادسازی و حمایت دائمی دولت باثبات است.

معن تصریح کرد: توجه وافری به این مناطق از سوی وزارت کشور می‌شود و هماهنگی با فرماندهی امنیتی و نیز همکاری شهروندان به لحاظ اطلاعاتی بسیار خوب بوده و انسجام امنیتی بالا را در پی داشته است.

سرتیپ رافد غازی الزبیدی، فرمانده پایگاه عین الاسد نیز به سومریه نیوز گفت، هواپیماهای آمریکایی در عین الاسد برای شناسایی و پشتیبانی لجستیکی نظیر تهیه غذا استفاده می‌شوند.

الزبیدی، فرمانده پایگاه عین الاسد

وی افزود: هر هواپیمای آمریکایی که بخواهد از عین الاسد بلند شود یا بنشیند ساعت دقیق آن را ما می‌دانیم و گروه‌هایی مسؤول پیگیری این مساله هستند و می‌دانند چه موقع این هواپیماها بلند می‌شوند چه وقت می‌روند و چه زمانی بازمی‌گردند. ما شناسایی راداری داریم و آنها را پیگیری می‌کنیم.

این مقام پایگاه تاکید کرد: هر هواپیمایی که از پایگاه بلند شود فرماندهی عملیات مشترک کاملا از آن مطلع است.

در عین حال یک افسر آمریکایی در پایگاه عین الاسد در استان الانبار به سومریه نیوز تاکید کرد: زخمی‌ شدگان حمله موشکی ایران به پایگاه به زودی به محل خدمت خود بازمی‌گردند.

این مسؤول امنیت پرواز آمریکا در پایگاه عین الاسد تصریح کرد: صداهای موشک‌های اصابت کرده به پایگاه‌ بسیار قوی بود و برخی داخل پایگاه اصابت کرد و برخی دیگر به اطراف پایگاه خورد.

وی مدعی شد: کشته و زخمی وجود ندارد اما سربازانی به دلیل ضربه مغزی به دلیل صداهای بلند تحت درمان قرار گرفتند. ما همواره آماده حمایت از پایگاه در برابر هر گونه هدف گیری احتمالی هستیم.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی امروز بازدیدی را از پایگاه هوایی عین الاسد برای هیئتی از خبرنگاران شبکه‌های ماهواره‌ای عراق و نماینده گروه اطلاع‌رسانی دولت ترتیب داد.

آنها از بخش‌های مختلف پایگاه عین الاسد از جمله بخش ائتلاف بین‌المللی، یگان هفتم، فرماندهی‌ها، هنگ مبارزه با تروریسم الانبار و فرماندهی مقر دوم الانبار، هنگ نگهبانی پایگاه وابسته به فرماندهی مناطق و پایگاه هوایی عین الاسد وابسته به فرماندهی نیروی هوایی بازدید داشتند. این بازدید همچنین شامل مصاحبه با مقامات نظامی و تحقیقات میدانی می‌شد.

منبع: ایسنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟