به گزارش رکنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت نباید با ایران اینگونه که آمریکا تلاش می‌کند و بی‌رحمانه مطالبات خود را به این کشور تحمیل می‌کند، رفتار شود.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: نباید با ایران به گونه‌ای که واشنگتن برخورد می‌کند، رفتار کرد. این رفتار نه تنها نقض آشکار منشور سازمان ملل، امتناع از رعایت قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل و نشان‌دهنده داشتن شخصیتی زورگویانه است، بلکه تحمیل ظالمانه مطالبات به جمهوری اسلامی ایران -کشوری با تمدن هزار ساله با سنت‌ها و عزت نفس عالی- به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به عهدشکنی واشنگتن در قبال برجام اشاره کرد و گفت: در حقیقت آمریکایی‌ها گفتند که این توافق‌نامه را اجرا نمی‌کنند، اما «ایران باید طبق آن عمل کند، ادامه این توافق بر آن‌ها واجب است».

لاوروف افزود: آمریکا به دیگر کشور‌ها هم اجازه تجارت آزاد با ایران در ازای آنچه که تهران در چارچوب برجام برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، را هم نمی‌دهد. یعنی هیچکس نمی‌تواند گامی در چارچوب آنچه در توافق‌نامه برای گشایش اقتصادی با ایران در نظر گرفته شده بود، بردارد، اما [به اعتقاد آمریکا] ایران باید به هر آنچه که به امضا رسیده است، ادامه دهد؛ این غیرمنطقی است.

او در ادامه با کنایه‌زنی به آمریکا گفت: من می‌دانم که در آمریکا همیشه کمبود متخصص در زمینه خاور نزدیک و خاورمیانه وجود دارد. اما این یک امر بدیهی است، لازم نیست سال‌ها در دانشگاه هاروارد بنشینید و تاریخ را مطالعه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟