به گزارش رکنا، سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در نشست سران کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس گفت که رویارویی با ایران نیازمند وحدت کشور‌های این شورا است.

به گزارش فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی امروز (سه‌شنبه) در چهلمین نشست سران کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در ریاض خواستار اتحاد در برابر ایران شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) او در سخنانی کوتاه در افتتاحیه این نشست، گفت که میزبانی عربستان سعودی از این نشست که طبق آیین نامه می‌بایست بر عهده امارات می‌بود، بنا به میل و رغبت این کشور صورت گرفته است.

سلمان بن عبدالعزیز در ابتدا مدعی شد که شورای همکاری خلیج فارس از بدو تأسیس توانسته است از بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد عبور کند.

او با حمله به ایران و بیان اتهامات همیشگی، گفت که کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس باید در برابر آنچه «دشمنی» ایران خواند، متحد شوند و امنیت خود را در برابر حملات موشکی بالستیک حفظ کنند.

سلمان بن عبدالعزیز مدعی شد که ایران با در پیش گرفتن «سیاست‌های خصمانه» خود، به ایجاد بی ثباتی در کشور‌های همسایه ادامه می‌دهد و کشور‌های این شورا با همکاری جامعه جهانی باید مقابل ایران بایستند.

شاه سعودی همچنین از جامعه جهانی نیز خواست تا امنیت انرژی و گذرگاه‌های دریایی را تأمین کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟