به گزارش تارنمای «آری عراق»، فرماندار نجف روز گذشته در تماس تلفنی با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق از او خواسته تا وزارت دفاع این کشور برای جلوگیری از قتل عام مردم عادی توسط عناصر مشکوک و مزدور، حفظ امنیت این شهر و حفاظت از آرامگاه آیت الله حکیم، نیروی امنیتی به این منطقه گسیل کند.

لوی آل یثیری امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی در نجف از زمان آغاز اعتراض ها تاکنون از گشودن آتش به روی معترضان خودداری کرده اند.

او اظهار داشت: چهارشنبه گذشته برای نخستین بار در حادثه آتش زدن کنسولگری ایران در نجف، نیروهای امنیتی عراق فقط از گاز اشک آور علیه اغتشاشگران استفاده کردند.

فرماندار نجف تاکید کرد که این نیروها متعهد شده اند که به هیچ وجه به سوی معترضان تیراندازی نکنند.

آل یثیری افزود: نیرویی ویژه برای حفاظت از آرامگاه آیت الله حکیم به کار گرفته شده و کسانی که به سوی معترضان شلیک می کنند و منجر به کشته شدن آنان می شوند، گماشته و مزدورانی هستند که هیچ ارتباطی با اعتراض کنندگان ندارند.

وی ادامه داد: اقدام این افراد در گشودن آتش به سوی معترضان نشان دهنده این است که دست های ناپاکی در کار است تا نجف را درگیر فتنه و کشت وکشتار کند.

به گزارش ایرنا، افراد و عناصر خرابکار که رویکرد ناامنی و بی ثباتی در عراق و نجف اشرف را دنبال می‌کنند، پنج شنبه گذشته به آرامگاه شهید حکیم تعرض کردند.

حادثه حمله به مقبره و آتش زدن بخش هایی از موسسه فرهنگی شهید آیت الله حکیم یک روز پس از حمله عناصر مزدور و معلوم الحال به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف انجام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟