نخستین دادگاه پرونده کامیون مرگ / 39 جسد غرق در خون+ عکس

به گزارش رکنا، نخستین جلسه دادگاه «موریس مو رابینسون» راننده کامیون مرگ به جرم قتل ۳۹ مهاجری که جسد آن‌ها در منطقه اسکس، در حومه لندن کشف شد، برگزار شد.

دادگاه این راننده ۲۵ ساله صبح امروز از طریق ارتباط ویدئویی در دادگاه شهر چلمزفورد انگلیس برگزار شد. در جلسه دادگاه راننده کامیون مرگ، نام، آدرس و ملیت خود را تأیید کرد و به وی اعلام شد جلسه بعدی دادگاه در اولد بیلی (دادگاه کیفری مرکزی انگلیس) در لندن برگزار خواهد شد.

راننده کامیون مرگ به قتل ۳۹ نفر، توطئه برای قاچاق انسان، توطئه برای همدستی در قاچاق غیرقانونی و پولشویی متهم شده است.

موریس رابینسون، راننده کامیون مرگ که از اهالی ایرلند شمالی است، پس از آنکه اجساد ۳۹ تن از مهاجران در تریلی یخچال دار وی پیدا شد، دستگیر شد. اجساد این قربانیان در ساعات ابتدایی چهارشنبه هفته گذشته در اسکس واقع در حومه لندن کشف شد.

طبق اعلام دیلی میرور، یک مرد و زن ۳۸ ساله از اهالی شهر وارینگتون که گفته می‌شود مالکان کامیون مرگ بوده اند، و یک مرد ۴۵ ساله از ساکنان ایرلند شمالی که هفته گذشته بازداشت شده بودند، با قید وثیقه آزاد شدند. در همین حال، گفته شده است روند شناسایی اجساد همچنان ادامه دارد.

پلیس اسکس در ابتدا جان باختگان «کامیون مرگ» را چینی معرفی کرد، اما تحقیقات بیشتر این گمان را بوجود آورد که شماری از این قربانیان، تبعۀ ویتنام باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟