رکنا، زیبایی هر سازه به خاطر خلق اثر منحصربه‌فرد آن است. به لطف عدم وجود قوانین سخت‌گیرانه در بلژیک، در این کشور شاهد ساختمان‌هایی غیرعادی و بی‌تناسب هستیم. هانس کودنیس، وبلاگ نویس بلژیکی، به تمام خانه‌های زشت این کشور که با غرور در همه جا پراکنده‌شده‌اند توجه کرده است. بنابراین در سال 2012 بود که برای اوین بار، صفحه‌ی اینستاگرام خود را به ثبت این خانه‌ها اختصاص داد. بعضی از این خانه‌ها به‌قدری زشت هستند که هیچ‌کس تمایلی به دیدن آن‌ها ندارد. در ادامه، تصاویر بعضی از این خانه‌ها را با توضیحات این وبلاگ نویس، مشاهده خواهیم کرد، همراهمان باشید.

در حال نگاه کردن به خانه‌ی بزرگ‌ترین طرفدار فیلم آواتار هستید. متأسفانه آن‌ها فیلم بدی را برای الهام گرفتن جهت ساخت خانه‌ی خود انتخاب کرده‌اند، زیرا نتیجه نا امید کننده است و هیچ تناسبی با محیط اطراف ندارد! از آن گذشته، ساختمان خانه نیز کاملا عجیب و غریب طراحی شده است!

بلژیک1

فقط یک سقف هرمی می‌تواند فضای بیشتری برای بالای سرتان در اختیارتان بگذارد که در این خانه به آن توجه ویژه‌ای شده است. دیوارهای دو جداره‌ی این خانه، دور تا دور آن را گرفته و به‌ندرت پنجره‌ای در آن دیده می‌شود. به خاطر همین، اهالی این خانه‌ی عجیب شاهد دشنام دادن همسایه‌هایشان نخواهند بود! راستی اگر شما هم بودید از اینکه چنین خانه‌ای با این سر و شکل در همسایگی‌تان وجود دارد، دلخور می‌شدید؟

بلژیک 2

این خانه به شکل حرف L ساخته شده است. خوشبختانه حروف دیگر الفبای انگلیسی فضای بیشتری را برای ساخت خانه‌ی بعدی در اختیار طراحان قرار خواهند داد. یعنی خانه‌ی تابستانی بعدی الفبایی چه شکلی خواهد بود؟

بلژیک 3

این خانه در نگاه اول این پیام را به ذهن منتقل می‌کند که: «جادوگری یک بچه‌گربه بیچاره را به یک‌ خانه تبدیل کرده است!» نمای زشت این خانه که به شکل صورت گربه است، این پیام را می‌رساند که هر گربه‌ای حداقل یک کارایی خوب دارد. هرچند کسی دوست ندارد در خانه‌ای با چهره یک گربه زندگی کند.

بلژیک 4

در طراحی یک‌خانه بدون پنجره تقریباً هیچ هنری بکار نرفته است. اهالی این خانه از هوای آزاد و ویتامین D محروم خواهند بود و فرصت تماشای روزهای آفتابی و مناظر اطراف را از دست خواهند داد.

بلژیک 5

برخی ممکن است سبک خانه‌های روستایی را دوست داشته باشند اما این خانه دیگر خیلی زیاده‌روی کرده است. در حقیقت وقتی از سمت خیابان به این خانه نگاه می‌کنید گویی ریشه درختان بر روی سقف قرار دارند. خوشبختانه این خانه یک گاراژ دارد که می‌توانید دایناسور خود را در آن پارک کنید! بامزه بود، نه؟

بلژیک 6

آیا نیمه‌ی دیگر این خانه را نمی‌توان دید یا از مابقی سازه جداشده است؟این بنا انگار ساختمانی ترک برداشته است که هنوز سرپاست! اما ساکنان آن همیشه باید با ترس ناپدید شدن نیمه‌ی باقی‌مانده‌ی این ساختمان زندگی کنند.

بلزیک 7

انسان‌های وسواسی می‌گویند که نمی‌توان در طراحی یک‌خانه از هر نوع پنجره‌ای استفاده کرد، اما معمار این خانه معتقد است که طراحی باید شما را به چالش بکشد. پنجره‌های فراوان در خانه یعنی داشتن فرصت کمتری برای مشاهده‌ی سایر اجزای خانه! خوب گولتان زد!

بلژیک 8

خب این بنا ظاهرا یک قلعه است اما در واقع تلاش معمار برای این بوده که تا آنجا که می‌شد، خانه‌ای را بسازد که بیش از حد نچسب باشد! آخر چه کسی ممکن است دلش بخواهد در خانه‌ای به شکل قلعه، آن هم با درهای قرمز زندگی کند؟

بلژیک 9

آماده‌ی سُرخوردن باشید! این خانه‌ی زشت به‌زودی در فضا فرود خواهد آمد، 3، 2، ... اوه صبر کنید! یادمان رفت فناوری موشکی را به آن اضافه کنیم! به نظرتان این خانه چند تا بادکنک کم ندارد؟ بادکنک‌هایی که مثل انیمیشن آپ، سمتی از خانه را بالا برده باشد؟ چون جور دیگری نمی‌توان این شیب را توجیه کرد!

بلژیک 10

خانه‌های سه‌گوش فضای زیادی دارند اما در صورتی‌ که با برخورد سرتان با دیوارها مشکلی نداشته باشید. این خانه‌ی عجیب و غریب فقط یک نکته‌ی مثبت دارد و آن هم این است که می‌توان از پنجره‌های آن دید گسترده‌ای از آسمان را در اختیار داشت.

بلژیک11

گرچه این ساختمان پنجره ندارد اما می‌توان از سقف آن به‌عنوان یک میز استفاده کرد! مسئله‌ی خنده‌دار درباره‌ی این ساختمان این است که اگر از روی سقف بیفتید، پرچین‌های دور خانه محافظ شما خواهند بود. اما چون عده‌ای اصرار به دریافت نور طبیعی از بیرون داشتند، یک پنجره مربعی کوچک در نزدیکی کف تعبیه‌ شد! چه کمک بزرگی!

بلژیک12

همینطور که فیلم‌های علمی و تخیلی ساخته می‌شوند، معماران بلژیکی هم سعی دارند تا این تخیل را روی زمین پیاده کنند. در وسط این خانه‌ی عجیب، یک دیوار راست‌ بالا رفته است. آیا عجیب غریب بودن این خانه به خاطر پنجره‌های ذوزنقه‌ای آن است؟ خب هیچ علت دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

بلژیک13

من شبیه خانه‌های دیگر نیستم. من کمی....اریبم. ما به این می‌گوییم خانه، چون این خانه سعی کرده کمی متفاوت به نظر برسد، و البته توانسته نظر همه را جلب کند. معمار بلژیکی، خانه‌ای ساخته که باعث شده هرکسی که از خیابان می‌گذرد بایستد، به خانه توجه کند و سپس دهن‌کجی کند و برود!

بلژیک 14

زشت‌ترین خانه‌های جهان که مردم در آن زندگی می‌کنندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟