کشف گور دسته‌جمعی با 200 جسد+ تصویر

بیش از ۲۰۰ جسد بازمانده از دوره داعش در شهر رقه در شمال سوریه، تاکنون از یک گور دسته‌جمعی کشف شده‌اند. گروه «بررسی‌های اولیه» وابسته به شورای مدنی رقه اعلام کرده است که این تعداد جسد را از پادگانی به نام «الطلائع» کشف کرده است.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، این گور یکی از بزرگترین گورهای دسته‌جمعی است که تا کنون کشف و تا بدین لحظه ۲۰۰ جسد در آن یافت شده است. کاوش در پادگان «الطلائع» از ۱۳ ژوئن گذشته آغاز شده و حفاری‌ها کماکان ادامه دارد.

پایگاه خبری «انها» نیز نوشته است که گروه «بررسی‌های اولیه» از زمان آزادی شهر رقه تا کنون توانسته ۴۷۰۰ جسد را از گورهای دسته‌جمعی کشف کند که برخی اجساد مربوط به تروریست‌های داعش هستند.

طبق اعلام پزشکی قانونی، برخی از اجساد بدون سر هستند، در حالی که لباس نارنجی بر تن دارند. همان لباسی که تروریست‌های داعش به هنگام اعدام تن افراد می‌کردند. جسد سه زن سنگسار شده نیز در این گور دسته‌جمعی یافت شده است.

کشف گور دسته‌جمعی با 200 جسد در رقه سوریه

گروه «بررسی اولیه» که از ابتدای سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده اکتبر سال گذشته توانست در یک مورد ۱۵۰۰ جسد را در گورستان «الپانوراما» کشف کند.

طبق اعلام گروه موسوم به «شبکه حقوق بشر سوریه» بیش از ۲۳۲۳ شهروند غیر نظامی در جریان عملیات آزادسازی رقه کشته شده‌اند که از این تعداد ۵۴۳ نفر کودک و ۳۴۶ تن دیگر زن بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟