ماجرای زندگی دردناک عجیب‌ترین خانواده دنیا + عکس

به گزارش رکنا ، خانواده لایکوف بیش از ۴۲ سال از تمدن فرار کرده و به کوه و جنگل‌های سیبری پناه برده بودند. آنان با هدف حفظ جان خود از چنگ افراطی‌های مذهبی این کار را انجام دادند، اما با گذشت زمان هیچ تلاشی برای بازگشت به زندگی اصلی خود نشان ندادند.
در سال ۱۹۷۹، یک گروه از زمین شناسان شوروی که حیات وحش سیبری را مطالعه می‌کردند، یک خانواده روسی را پیدا کردند که از تمدن دور بودند. آن‌ها حتی از جنگ جهانی دوم بی اطلاع بودند. محل زندگی آنان حدود ۱۵۰ مایل از نزدیکترین محل سکونت انسان‌های امروزی دور بود.
این منطقه از سیبری دارای شهرتی خطرناک است. جنگل‌های منطقه تا مایل‌ها با کاج و توس پوشانده شده و تابستانی کوتاه و زمستانی بسیار سرد دارد. افزون بر این‌ها پر شده از گرگ و گربه سانان خطرناک و بنابراین کمتر انسانی برای سکونت چنین منطقه‌ای را انتخاب می‌کند؛ بنابراین جای تعجب نیست که این خانواده چگونه ۴۲ سال در این منطقه دوام آورده اند.

تبعید+2
این خانواده در سال ۱۹۳۶ به منطقه مذکور مهاجرت کرده بودند. آن‌ها طرفدار فرقه‌ای کمیاب از آئین ارتودوکس بودند. اما هنگامی که یک گشت کمونیستی کاف لایکوف برادر پدر خانواده و عموی بچه‌ها را به خاطر اعتقاداتش کشت، آن‌ها تصمیم گرفتند به جنگل فرار کرده و جان خود را نجات دهند. آن‌ها طی چند سال آینده به اعماقی بیشتر در جنگل رفتند و حتی خودشان هم مسیر بازگشت را فراموش کردند. در هنگام سفرخودخواسته آنان دو فرزند داشتند و بعد‌ها در سال ۱۹۴۰ کارپ و آکوولینا به دنیا آمدند و دو سال بعد، دخترشان، آگفیا متولد شد. این خانواده در ۴۲ سال آینده در جنگل منزوی باقی نمانده و هیچ تماس انسانی نداشتند.
رژیم غذایی آن‌ها بیشتر سیب زمینی بود که با دانه‌های چاودار و پنیر مخلوط شده بود. هنگامی که بوران شدید در سال ۱۹۶۱ رخ داد، آن‌ها مجبور به خوردن کفش‌های چرمی شدند تا گرسنگی خود را رفع کنند و در همان سال نیز مادر خانواده از گرسنگی از دنیا رفت.
در ابتدا، لیکوف‌ها هیچ هدیه‌ای را از زمین شناسان نپذیرفتند. اما به تدریج، برخی موارد مانند چاقو، ظروف و غلات را پذیرفتند. اما نپذیرفتند به جهان متمدن بازگردند. متاسفانه در سال ۱۹۸۱، مدتی نه چندان طولانی پس از کشف آنها، سه نفر از چهار عضو خانواده جان خود را از دست دادند. برخی معتقدند این مرگ و میر نتیجه تماس با بیماری‌های مدرن است که بدن آن‌ها در برابرش ایمنی نداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟