تغییر چهره و اضافه وزن روش ابوبکر بغداری برای فرار از سوریه

پایگاه اینترنتی العربیه الجدید گزارش داد: ابوبکر بغدادی، خلیفه خود خوانده و سرکرده گروه تروریستی داعش با تغییر ظاهرش قصد دارد بدون آنکه شناخته شود، از محل اختفای خود که احتمالا در شرق سوریه است به عراق فرار کند.

بر اساس گزارش این رسانه عربی، یک منبع در سرویس امنیت ملی عراق گفته است بغدادی به رغم تلاش‌های ناموفق برای فرار به عراق، همچنان با ظاهری متفاوت و تغییریافته در سوریه مخفی شده است.

این منبع همچنین مدعی شده است سرکرده گروه تروریستی داعش با کوتاه کردن ریش خود و تغییر رنگ آن به قرمز و همچنین افزایش وزن مفرط که به دلیل عدم تحرک و اختفا طی دوسال گذشته بوده، کاملا ظاهر خود را تغییر داده است.

خبر تغییر ظاهر بغدادی در حالی منتشر شده است که نیرو‌های دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی طی چند عملیات اخیر در شهر الباغوز، سعی در انهدام تروریست‌های باقی مانده داعش داشته اند.

منبع عراقی اعلام کرد به رغم اینکه بغدادی پیشتر بار‌ها از باغوز بازدید کرده، از زمان آغاز عملیات در این شهر او تلاشی برای بازدید از آن نکرده است.

طی سال‌های گذشته بار‌ها خبر هلاکت یا زخمی شدن بغدادی از رسانه‌های مختف منتشر شده است. این در حالی است که هنوز وضع کنونی و محل دقیق اختفای او مشخص نیست.

در ژوئن سال ۲۰۱۷، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بغدادی در حملات نیروی هوایی ارتش روسیه به مواضع داعش کشته شده است. اما چند ماه بعد، فایل صوتی منتسب به بغدادی منتشر شد که گمانه زنی‌ها درباره زنده بودن او را به دنبال داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟