بسته‌های مشکوک در اتاق مربوط به امور پستی در ساختمان اصلی دانشگاه گلاسگو تخلیه چندین ساختمان این دانشگاه را در پی داشت و یک بسته مشکوک دیگر در بانکی در اسکاتلند پلیس مبارزه با تروریسم را به صحنه کشاند.

پلیس اسکاتلند اعلام کرد یک بمب را که در دانشگاه گلاسگو کشف شده بود، به ناچار منفجر کرده است.

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند دومین بسته مشکوک امروز در شعبه بانک سلطنتی اسکاتلند در شهر ادینبورو ملاحظه شد، اما پلیس پس از بررسی اعلام کرد این بسته، خطرناک نیست و فقط حاوی چند نامه است.

عصر امروز نیز بسته‌ای مشکوک در ساختمان دانشگاه ازکس در کلچستر (Colchester) دیده شد و پلیس این منطقه اعلام کرد به منظور اقدامات احتیاطی به شعاع یکصد متری اطراف محل را تخلیه کرده است.

پلیس اسکاتلند تایید کرد امروز در پی دیده شدن دو بسته مشکوک، افسران مربوط را به دانشگاه گلاسگو و بانک سلطنتی اسکاتلند در ادینبورو گسیل داشته و به حاضران توصیه کرده است چندین ساختمان را تخلیه کنند.

به نوشته تارنمای روزنامه ایوینینگ استاندارد، نیرو‌های امدادی و پلیس هم اکنون در این دو محل حضور دارند.

ایوینینگ استاندارد به نقل از سخنگوی دانشگاه گلاسگو نوشت کلاس‌های درسی امروز از ساعت دیده شدن بسته مشکوک، تعطیل شده است.

دیروز نیز در پی دیده شدن بسته‌های انفجاری در فرودگاه هیثرو، فرودگاه سیتی و ایستگاه قطار و مترو واترلو در لندن، این اماکن موقتا بسته شد و نیرو‌های پلیس اعلام کردند این بسته ها، حاوی نوعی مواد آتش زا بوده و ارتباط میان آن بسته‌ها و نیز عامل یا عاملان و انگیزه این اقدام هنوز اعلام نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟