مرگ دلخراش 5 عضو یک خانواده در اثر انفجار مین‌ به جا مانده از جنگ

فرماندهی پلیس استان حلب اعلام کرد بر اثر انفجار مین‌های باقی مانده از تررویست‌ها در اطراف روستای «تباره ماضی» در جنوب شرق استان حلب، پنج عضو یک خانواده کشته و یک نفر هم به شدت زخمی شده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) انفجار زمانی رخ داد که اعضای این خانواده برای جمع‌آوری گیاه «دُمبل» به دشت‌های اطراف روستا رفته بودند. گفته می‌شود فرد مجروح حال وخیمی دارد.

در هفته‌های اخیر که فصل چیدن گیاه «دمبل» در دشت‌های مرکزی و شمالی سوریه آغاز شده، بسیاری از شهروندان سوری در پی جمع‌آوری آن، در مسیر مین‌های به جا مانده از تروریست‌ها قرار گرفته‌ و کشته و رخمی شده‌اند. در 24 فوریه گذشته بیش از 20 تن از کارگرانی که برای جمع آوری این گیاه به دشت‌های منطقه «وادی العذیب» در استان حماه رفته بودند، بر اثر انفجار مین کشته شدند.

همچنین در مدت اخیر انفجارهای متعددی در استان‌های حماه، دیرالزور و حسکه به هنگام جمع‌آوری «دمبل» رخ داده و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

مسئولان دولتی سوریه هدف از این اقدام تروریست‌ها را بیش از هر چیزی ایجاد ترس در میان غیرنظامیان برای عدم بازگشت به منازل خود عنوان می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟