حجم ویدیو: 31.18M | مدت زمان ویدیو: 00:04:55

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی اختصاصی اعلام کرد: هر روز غیرنظامیان در سوریه می‌کوشند از مناطق حکومت جعلی داعش فرار کنند.
فرانس ۲۴ تصاویری از زنان و کودکان در جستجوی بسته‌های غذایی را نشان داده و گزارش می‌دهد: در میان این غیرنظامیان شمار زیادی از همسران داعشی‌های خارجی نیز حضور دارند که قبلا با شوهران داعشی شان به سوریه آمده اند. 
خبرنگار فرانس ۲۴ بعد از نشان دادن دو زن قزاق و روس با یک زن فرانسوی گفتگو می‌کند و گزارش می‌دهد: این زن فرانسوی است و در حالتی گریان در پاسخ به این سوال که آیا از اینکه در حال برگشت است ناراضی است، می‌گوید: ابدا این طور نیست. مدت‌ها بود که می‌خواستم برگردم، اما بدون پول و بدون شناخت مسیر برگشت، این کار برایم ممکن نبود. 
فرانس ۲۴ گزارش می‌دهد: به گفته این زن که ماتیلد نام دارد هنوز بسیاری از فرانسوی‌ها در مناطقی که درگیری‌ها جریان دارد حضور دارند. وی می‌گوید: من می‌دانم که فرانسوی‌ها هنوز هستند. زیرا وقتی راه می‌رویم می‌شنوم که به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. این‌ها کسانی اند که نمی‌خواهند به زندان بروند. اگر از اینجا خارج شوید باید در کشور مبدا به زندان بروید و اگر بمانید باید تن به مردن بدهید. من می‌خواهم برگردم و به زندان بروم به جای اینکه در اینجا بمیرم. 
فرانس ۲۴ گزارش می‌دهد: همسر مصری ماتیلد که با وی در سوریه ازدواج کرده این گونه است. وی برای اینکه به زندان نرود نمی‌خواهد از سوریه خارج شود و با اینکه ماتیلد بار‌ها با وی در این مورد سخن گفته، نپذیرفته است. حرف‌های ماتیلد شوک آور است. وی از داعش ناامید شده است، اما با این حال به وضوح جنایات و ایدئولوژی داعش را محکوم نمی‌کند. وی می‌گوید: در فرانسه من آزاد نبودم. زیرا من مسلمان هستم و به راحتی نمی‌توانستم به تکالیف دینی ام عمل کنم. در حکومت اسلامی از این نظر راحت بودم. هیچکس به من دست نزد شکنجه ام نکرد و اذیتم نکرد. اما من خیلی خسته شده ام. 
فرانس ۲۴ گزارش می‌دهد: ماتیلد تحت نفوذ شوهر اولش به سوریه آمد. شوهرش در فرانسه ماند. شوهرش که ماتیلد از معرفی وی امتناع می‌کند بعدا وی را لو داد و ماتیلد در فرانسه به ده سال زندان محکوم شد که دو سوم آن به گفته خودش تعلیقی است. وی از اینکه فرانسه برای بازگرداندن اتباع داعشی اش عجله‌ای ندارد تاسف می‌خورد و اکنون می‌خواهد با بازگشت به فرانسه به زندان برود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟