لاشه یک زیردریایی آلمانی 100 ساله در سواحل شمالی فرانسه کشف شد.

این زیردریایی آلمانی که گفته می شود متعلق به جنگ جهانی اول است پس از کاوش های گسترده دانشمندان در میان گل و لای سواحل شهر ویسانت واقع در شمال فرانسه پیدا شد.

از این زیردریایی 50 متری فقط بدنه فلزی زنگ زده آن باقی مانده است. به گفته کاوشگران، این زیردریایی در ماه ژوئیه سال 1917 همزمان با جنگ جهانی اول به دلیل محاسبات غلط، در گِل فرو رفت.

وینسنت اشمیت، مدیر تیم کاوش گفت: این یک ناوشکن بود که برای نصب مین های دریایی طراحی شده بود. بنابراین باید به آب های ساحلی نزدیک می‌شد. در آن زمان، آب های ساحلی فرانسه و انگلیس مین گذاری می شدند.

وی افزود: احتمالا پس از آنکه زیردریایی در گل فرونشسته، خدمه آن خارج شدند. اما سپس وقوع یک انفجار در زیردریایی توجه گارد ساحلی فرانسه را جلب کرد و موجب شناسایی و بازداشت خدمه آن شد.

شهردار ویسانت در خصوص کشف این زیردریایی گفت: لاشه این زیردریایی هر دو یا سه سال به واسطه جزر و مد و جابجایی شن و ماسه و وزش باد قابل مشاهده بود ولی آگاهی درباره اینکه یک زیردریایی است وجود نداشت.

این اولین بار نیست که یک زیردریایی آلمانی در آبهای کشورهای خارجی کشف می شود. در ماه سپتامبر گذشته، غواضان یک قطعه از یک زیردریایی قدیمی را نزدیکی سواحل بلژیک کشف کردند که گفته می شد در طول جنگ جهانی اول غرق شده بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟