مانور نظامی آمریکا در خاک کویت آغاز شد

رسانه های عراقی به نقل از روزنامه کویتی الرای نوشت که نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور برای نخستین بار پس از سالها، مانور و تحرکات نظامی در خاک کویت آغاز کردند.

این روزنامه به نقل از منابع آمریکایی مستقر در کویت آورده است که نیروهای آمریکایی در این کشور شروع بهز اجرای مانورهای آموزشی با هواپیماهای امدادی و هلی برن بالگرد نظامی از نوع (بلک هوک UH-60L) با هدف تخلیه پرسنل نیروی دریایی بازگشته از عملیات کرده اند.

گزارش حاکی است که این مجموعه از نیروها با نام 'گردان چارلی' و از نیروی هوایی ایالت های مینسوتا و کانزاس هستند.

این نیروها در چارچوب پشتیبانی از دو عملیات 'عزم جدی' و 'سپر اسپارت' است که نیروهای آمریکایی از سال 2014 در منطقه خاورمیانه درحال اجرای آن هستند.

الرای کویت از قول بیانیه 'ناتان بر' فرمانده این گردان نقل کرده است که این نیروها به محض ورود به کویت تحرکات و رزمایش میدانی خود را که از پایگاه بوهرینگ و سایر پایگاه های نزدیک خود آورده و نیز یگان هایی از نیروهای زمینی ارتش کویت در دشت الادیرع آغاز کرده اند.

آمریکا چندین پایگاه نظامی در کویت دارد که از جمله آنها پایگاه الدوحه مهمترین پایگاه این کشور در کویت است. این پایگاه در شمال غرب شهر کویت و 60 کیلومتری مرز عراق واقع است.

گزارش حاکی است که بیش از 10 هزار نیروی آمریکا در این پایگاه مستقر هستند و همچنین فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی و کویتی و نیز نیروهای ماموریت مشترک در این پایگاه مقر دارند.

در این گزارش آمده است که کویت همچنین محل استقرار حدود یک هزار سرباز و کادر نیروی دریایی و نیز یک هزار تانک و صدها جنگنده و بالگرد نظامی آمریکا است.

عریجان یک پایگاه دیگر آمریکا در کویت است که بیش از 9 هزار نیرو در آن مستقر هستند و پایگاهی مهم برای نیروهای آمریکایی بشمار می رود. این پایگاه شامل بخش های مختلف از جمله بخش آموزش گارد ساحی آمریکاست و هزینه آن نیز از سوی دولت های آمریکا و کویت تامین می شود.

پایگاه هوایی 'علی السالم' از دیگر پایگاه های نظامی آمریکا در کویت است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 449627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟