آمریکا دو هکر چینی را به سرقت اطلاعات متهم کرد + عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش بود که گزارش‌های متعددی مبنی بر حملات سایبری گسترده از سوی هکرهای چینی که گفته می‌شود تحت حمایت دولت چین بوده‌اند، در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف منتشر شد که نشان‌دهنده تلاش مجرمان سایبری و هکرهای چینی برای نفوذ و دسترسی به اطلاعات مهم و محرمانه سازمان و نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی بزرگ فعال در سراسر جهان بود.

حالا در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در هکرنیوز، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا از اعلام اتهام دو نفر به نام‌های ژوآ هوآ و ژانگ شیلانگ خبر داده است که به نظر می‌رسد از سوی دولت چین تحت حمایت و پشتیبانی بوده‌اند تا به اطلاعات زیرساخت‌های شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در جهان دسترسی پیدا کرده و به اهداف و برنامه‌های موردنظر خود دست بیابند.

آمریکا دو هکر چینی را به سرقت اطلاعات متهم کرد

بر اساس این بیانیه، هکرهای نام برده شده در طول سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۴۵ شرکت خصوصی و نهاد دولتی حمله کرده و به اطلاعات آنها دسترسی و نفوذ پیدا کرده اند و حجم زیادی از اطلاعات محرمانه، هویتی و مالی آنها را به سرقت Stealing برده و از آنها سواستفاده کرده اند.

این در حالی‌است که پیشتر راب جویس، یکی از مقامات ارشد سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) در کنفرانس امنیت و در گفت‌وگویی با وال‌استریت‌ژورنال از حملات سایبری و فعالیت‌های اخیر هکرهای چینی برای نفوذ به نهادهای اطلاعاتی، دولتی، امنیتی و تحقیقاتی آمریکا خبر داده و خاطرنشان کرده بود که این فعالیت‌های مشکوک در ماههای اخیر رو به رشد و افزایش بوده است. وی در ادامه سخنانش همچنین از احتمال حمله سایبری هکرهای چینی به زیرساخت‌های صنایع مختلفی همچون انرژی، بخش سلامت و درمان، مالی و بانکی و همچنین حمل و نقل سخن گفته و جزئیات و اطلاعات مرتبط دیگری را نیز تشریح کرده بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟