هلند خرید اجساد آلوده از آمریکا را متوقف کرد

به گزارش رکنا، این تصمیم زمانی اتخاذ شده که دستگاه قضایی آمریکا تحقیقاتی را در مورد برخی دلالان اعضای بدن که اجساد اهدایی را تکه تکه کرده و اعضای بدن آن را با سودی بالا می فروختند، آغاز کرد.

خبرگزاری رویترز اوایل سال جاری میلادی گزارش داد که پلیس Police فدرال آمریکا (اف.بی.آی) یکی از این شرکت های واسطه ای تحت عنوان 'مدکیور (MedCure)' واقع در پورتلند آمریکا را که از یک مرکز هلندی برای توزیع اعضای بدنی با وزن ده ها هزار کیلوگرم در اروپا استفاده می کرد، تحت نظر گرفته است. به گفته افرادی که در جریان این تحقیقات بودند، مقام های آمریکایی از سال 2012 (91-1390) شک کرده بودند که مدکیور اعضای آلوده به بیماری را به مشتریان آمریکایی و خارجی می فروشد.

با استناد به سوابق موجود، مدکیور در فاصله سال های 2012 تا 2016، اعضای بدنی به ارزش کلی بیش از 500 هزار دلار به هلند فروخته است.

مدکیور ادعا می کند پل Bridge ارتباطی میان اهداکنندگان و نهادهای علمی، پژوهشی و پزشکی است اما به نوشته تارنمای شبکه خبری راشاتودی، شرکت های واسطه در ازای ارائه تخفیف در هزینه های بالای کفن و دفن، خانواده های صاحب جسد را متقاعد می کردند که اعضای بدن عزیزشان تکه تکه و اهدا شود. این درحالی است که روح این خانواده ها نیز خبر نداشت که از فروش اعضای عزیزشان سودبالایی نصیب شرکت های دلال می شود.

بسیاری از مراکز تدفین نیز با انعقاد قراردادهای پرسود با توزیع کنندگان اعضای بدن اجساد، امکان آن را فراهم می کردند که از این «کالایی» که به راحتی و بدون هزینه قابل دسترسی است، سوءاستفاده شود.

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود افزود: دو بیمارستان هلندی مذکور در شمار مشتریانی بودند که به واسطه شرکت مدکیور از آمریکا اعضای بدن وارد می کردند. هرچند هیچ مدرکی دال بر آلوده بودن اعضایی که به هلند ارسال می شد، وجود ندارد اما این بیمارستان ها اعلام کرده اند که در واکنش به گزارش رویترز که سوال هایی را در مورد نحوه دستیابی دلال ها به این اجساد به وجود آورده بود، معاملات خود را با شرکت های آمریکایی متوقف خواهند کرد.

«مرکز پزشکی آکادمیک آمستردام» بزرگترین بیمارستان هلند می گوید که از سال 2008 (87-1386) تا 21 نوامبر امسال(30 آبان 97)، 300 تا 500 اندام انسانی از آمریکا خریداری کرده است که از این اعضا در پژوهش و تدریس استفاده می شد.

مرکز پزشکی اراسموس در روتردام هلند نیز گفت که از تامین کنندگان آمریکایی زانو و شانه خریداری می کرده است که مصارف آموزشی و پژوهشی داشتند.

به نوشته راشاتودی، در آمریکا هرچیزی قیمت خود را دارد و آن طور که از بازار Store فروش اجساد اهدایی برمی آید، این فرآیند حتی پس از مرگ نیز ادامه دارد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟