نشر مروارید کتاب «طلوع سحرا» را به قلم واریس دیری و با ترجمه مریم سعادتمند روانه بازار Store کتاب کرد. واریس دیری، سخنگوی سازمان ملل برای مبارزه با فعالیت‌های غیر انسانی علیه دختران و فعال حقوق بشر در سال 1965 در خانواده‌ای سنتی و چادرنشین مسلمان در صحرای سومالی به دنیا آمد و در اولین کتابش به نام گل صحرا از داستان زندگی‌اش در این منطقه روایت کرد.

داستان زندگی او فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. از آزارهای جسمانی خانواده‌اش در پنج سالگی و فرار Escape از خانواده، در دوازده سالگی آن هم درست وقتی که می‌خواستند او را به عقد پیرمردی شصت‌ساله درآورند. او صحرای سوزان سومالی را به‌تنهایی و با پای برهنه و پیاده طی کرد و دست سرنوشت او را به لندن رساند. وقتی به‌عنوان یک کارگر ساده در لندن کار می‌کرد، عکاس معروفی او را کشف کرد و در نهایت یکی از مانکن‌های معروف دنیا شد ولی همیشه رؤیای بازگشت به خانه و وطنش سومالی را در سر داشت.

در کتاب «طلوع صحرا» او روایت خودش از بازگشتش پس از 20 سال به وطنش سومالی را بازگو می‌کند. سفری پرخطر و پر فراز و نشیب به قلب Heart کشوری از هم پاشیده و در حال جنگ. واریس هرگز کشور و فرهنگی که از آن آمده بود را فراموش نکرد.

او در این کتاب سعی کرده است تا راهی برای یاری رساندن به زنان و کودکان وطنش بیابد.

این اثر را نشر مروارید با قیمت 30 هزار تومان منتشر کرده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟