اعدام برای 9 مرد به اتهام ترور دادستان کل کشور مصر + عکس

دادگاه تجدید نظر این کشور در قاهره حکم اعدام execution 9 نفر را به اتهام " ترور Assassination هشام برکات، دادستان کل مصر در تابستان سال 2015 " تایید کرد.

دادگاه جنایات قاهره، در تاریخ 22 جولای 2017 حکم اعدام 28 متهم (15 نفر بطور حضوری) در پرونده ترور هشام برکات، دادستان کل این کشور را صادر کرده بود.

دادستان کل مصر ماه مه 2016 پرونده افراد مذکور را به اتهام ترور هشام برکات، عضویت در یک گروه غیرقانونی، ارتکاب قتل Murder عمد و حمل اسلحه گرم و جاسوسی برای حماس به دادگاه تحویل داده بود.

گفتنی است که هشام برکات در ماه ژوئن 2015 در انفجاری که کاروان وی را هدف قرار داد، کشته شد. جماعت اخوان المسلمین و جنبش حماس اعلام کرده اند که در این حادثه Incident هیچ نقشی نداشته اند.

از زمان برکناری محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب مصر از طریق کودتای نظامی به رهبری ژنرال عبدالفتاح السیسی در ژوئیه 2013، اعتراضات و ناآرامی ها در این کشور آغاز شد.

تاکنون هزاران نفر از مخالفین کودتا که اغلب از جماعت اخوان المسلمین هستند، بازداشت و صدها تن از آنها در پرونده های مختلف به اعدام یا حبس محکوم شده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟