چندی پیش در یک بانک چینی براساس قانون عجیبی که در این بانک اجرا می‌شد، تمام کارمندان زن باید برای باردار شدن از رئیس بانک اجازه می‌گرفتند.کارکنان یک بانک تجاری در شهر "شیجیاژوانگ" چین مجبور به دریافت مجوز از رئیس بانک برای نگه داشتن فرزند خود پس از باردار شدن بودند.

در این بانک مجوز ادامه حاملگی برای زنان کارمند و نگه داشتن فرزندشان براساس قوانین بانک صادر می‌شد و اگر زنی به رغم مخالفت رئیس بانک تصمیم می‌گرفت که فرزند خود را به دنیا بیاورد و نمی‌خواست سقط جنین کند، جریمه می‌شد.

در این شرکت تمام کارمندان زن موظف بودند که هر سال در ماه ژانویه درخواستی را برای بارداری به کارفرمای خود ارائه کنند تا مجوز بارداری مخصوص همان سال به آن‌ها داده شود و اگر کارمندی بدون برنامه و ارائه درخواست، باردار می‌شد یا باید فرزند خود را سقط می‌کرد یا جریمه می‌پرداخت.

مدتی بعد یکی از کارکنان بانک به سازمان اتحادیه‌های کارگری شهر شکایت کرد چرا که به علت عدم رعایت قانون Law اجازه حاملگی، از طرف بانک مزبور جریمه شده بود. او تاکید کرده بود که زنان دیگر در این بانک در وضعیت مشابه و بدتر هستند.

به گزارش دیلی میل، در نهایت پس از مداخله اتحادیه کارگری، بانک این قانون را لغو کرد و جریمه را از همه کارکنان زن خود برداشت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟