ترامپ دست عربستان را در موضوع قتل خاشقچی بوسید + متن توئیت

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از اذعان به اطلاع داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ماجرای قتل Murder جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از ریاض برای کاهش قیمت نفت تشکر کرد.

در پیام توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا آمده است: قیمت‌های نفت در حال کاهش است. عالی است! همانند یک کاهش مالیاتی بزرگ برای آمریکا و دنیا. لذت ببرید! 54 دلار، که قبلا 82 دلار بود. عربستان سعودی متشکرم اما بگذارید باز هم (قیمت نفت) کاهش یابد.

ترامپ در حالی از طریق توئیتر از ریاض تشکر کرد که روز گذشته روزنامه واشنگتن پست با انتقاد از او اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا منافع تجاری و روابط شخصی خود را بر منافع آمریکا ترجیح داده است.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه شب گذشته خود که آن را با اتهام‌پراکنی علیه ایران آغاز کرده بود، تایید کرد که ولیعهد عربستان، ممکن است از قتل خاشقجی مطلع بوده باشد اما در ادامه گفت که این مسئله در هر حال، رابطه آمریکا با عربستان سعودی را برهم نخواهد زد چراکه آنها "متحدی بزرگ در مبارزه مهم ما علیه ایران" هستند. بیانیه ترامپ Trump بلافاصله با واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از آمریکا مواجه شد که وجه مشترک تمام آنها انتقاد از تلاش او برای بی‌گناه جلوه دادن محمد بن سلمان و اولویت دادنِ منافع شخصی بر منافع ملی آمریکا بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟