تزریق عامل انعقاد خون به جسد خاشقجی برای پنهان کردن رد ترور!

با مشخص شدن جزئیات بیشتر از نحوه ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول، یک روزنامه فاش کرده اعضای جوخه ترور برای پنهان کردن شواهد قتل به جسد او عامل انعقاد خون تزریق کرده‌اند.

روزنامه «ینی‌شفق»، از رسانه‌های نزدیک به «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و حزب حاکم «عدالت و توسعه» به نقل از مقام‌های امنیتی و قضایی این کشور گزارش داده خاشقجی پس از تزریق دوز مرگباری از داروهای آرام‌بخش، خفه شده است.

خاشقجی که پس از ترک عربستان سعودی مقیم آمریکا شده و در روزنامه واشنگتن‌پست مطلب می‌نوشت روز 2 اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. حکومت آل‌سعود، بعد از انکار کامل ماجرا در ابتدا به قتل وی اعتراف کرده، اما روایت‌های متنوع و متناقضی درباره این ترور ارائه کرده است.

روزنامه ینی‌سافاک نوشته اطلاعات جدید حاکی است اعضای تیم ترور برای جلوگیری از خونریزی بدن خاشقجی و به جا نذاشتن رد خون، به جسد او عامل انعقاد خون تزریق کرده و بعداً جسد را قطعه قطعه کرده‌اند. «صلاح الطبیقی»، متخصص پزشکی قانونی و کالبدشکافی جسد را قطعه قطعه کرده است.

پیش از این رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند محققان در داخل دیواری در منزل سرکنسول سعودی اسید هیدروفلوریک و مواد شیمیایی دیگر پیدا کرده‌اند. به همین دلیل گمان می‌رود جسد خاشقجی در اسید و مواد شیمیایی دیگر حل شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه گزارش داده ارزیابی سیا این است که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا این ارزیابی را «زودهنگام» توصیف می‌کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟