به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جف سشنز وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا گفت که عامل حمله پیتسبرگ به نفرت مذهبی و دیگر جرم Crime ها متهم شده و احتمالا با مجازات اعدام execution روبه رو می شود.

سشنز در این بیانیه افزود: نفرت و خشونت بر مبنای مذهب هیچ جایی در آمریکا ندارد و این گونه جرم ها شرم آور و عمیقا در تناقض با ارزش های این کشور است.

پیشتر دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا این حمله را مرتبط با «یهودستیزی» دانسته و خواستار مجازات اعدام برای عامل این حمله و حادثه Incident های مشابه شد.

ترامپ این حمله را بی ارتباط با قوانین حمل سلاح دانست و گفت که اگر این کنیسه محافظان مسلح داشت چنین اتفاقی روی نمی داد.

شب گذشته فردی مسلح به نام «رابرت باورز» به یهودیان در حال عبادت در کنیسه ای در شهر پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا حمله کرده و 11 نفر را کشت.

در این حمله 6 نفر از جمله 3 مامور پلیس Police نیز زخمی شدند و باورز پس از مجروح شدن در درگیری با پلیس تسلیم شد.

خشونت های مسلحانه در آمریکا سالانه جان هزاران نفر را می گیرد و بخش قابل توجهی از مردم این کشور دلیل این حوادث Accidents را آزادی Freedom حمل سلاح می دانند.

بسیاری از مردم و سیاستمداران آمریکایی خواستار ممنوعیت حمل سلاح در این کشور هستند.

ترامپ که بخشی از هزینه های ستاد تبلیغاتی خود را از انجمن های حامی آزادی اسلحه گرفته، حامی سرسخت متمم دوم قانون Law اساسی آمریکا است که حمل سلاح را آزاد می کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟