به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، اجساد هشت مرد وسه زن در خانه ای در'سیوداد خوارز'درحالی کشف شد که براساس اعلام مقامات رسمی این 11 نفر به دست افزاد ناشناس کشته شدند. براساس گزارش ها، این حادثه Incident ممکن است به درگیری های گروههای تبهکار مرتبط باشد. دفتر دادستانی این شهر اعلام کرد که تحقیقات در مورد کشته شدن این 11 نفر آغاز شده است.

سالهاست که 'سیواد خوارز' خشونت آمیزترین منطقه در مکزیک به حساب می آید و مقامات امنیتی هنوز نتوانسته اند مانع از موج خشونت ها در این شهر شوند. برخی کارشناسان این شهر را با شهرهای جنگی در جهان مقایسه می کنند و میزان جرائم در آن در سالهای اخیر افزایش داشته است.به دلیل فعالیت گسترده قاچاقچیان مواد مخدر Drugs و عوامل جرائم سازمان یافته، سیوداد خوارز همچنان یکی از خطرناک ترین شهرهای آمریکای لاتین محسوب می شود.

لوئیس اوبرادور رئیس جمهوری جدید مکزیک اعلام کرد که قرار است به این شهر سفر کند تا یکسری مذاکرات را با هدف احیای صلح و ثبات آغاز کند. گفته شده در این فرآیند مذاکرات قرار است نمایندگان قربانیان جرائم مختلف، مقامات، نخبگان و گروههای مذهی حضور داشته باشند. اوبرادور که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مکزیک پیروز شده، قول داده فساد و خشونت دو چالش اصلی در این کشور را ریشه کن کند.

پیشتر براساس آمارهای رسمی اعلام شده بود قتل Murder و آدمکشی در مکزیک در نیمه اول سال 2018 تا 16 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافت که این افزایش رکورد جدیدی را در این رابطه ثبت کرده است.

وزارت کشور مکزیک اعلام کرد که درشش ماه اول سال 2018، 15 هزار و 973 مورد قتل در این کشور ثبت شد.این امار در شش ماه اول سال 2017 ، 13هزارو 751 موردبود.این بالاترین آمار در این مقطع از زمانی است که اطلاعات مربوط به قتل و کشتارها از سال 1997 در مکزیک ثبت شده است.

براساس اعلام مرکز مکزیکی'اتلکت' یک مرکز تحقیقاتی، دست کم 112 سیاستمدار و یا نامزد انتخاباتی در 9 ماه اخیر در مکزیک کشته شدند. همچنین طی سال گذشته حدود 29 هزار پرونده قتل و کشتار در مکزیک ثبت شد که بالاترین امار طی تقریبا دو دهه اخیر در بازه زمانی یکسال بوده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز شرور تهرانی به بچه محل ورزشکار / مرا صدا زد و به داخل خانه کشاند+ عکس

این مرد را می شناسید؟ / اوبه زن تنها رحم نکرد + عکس بدون پوشش

مرگ تلخ مردی در بیمارستان نور البرز / جزییات شکایت از دکتر!+ عکس

فیلم لحظه دستگیری مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد! + جزییات دردناک

کدام خانم بازیگر دلباخته تهیه کننده متجاوز بود + جزییات

تجاوز به دانش آموزانم مرا جوان تر می کند! + عکس خانم معلم

عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

کدخبر: 404227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟