روسیا الیوم از وجود گور‌های جمعی متعدد در شهر رقه سوریه خبر داد.

این شبکه تلویزیونی اعلام کرد، تلاش گروهی ویژه در شهر رقه برای خارج کردن اجساد از گور‌های جمعی آغاز شده است، هم زمان کمیته بازسازی این شهر با هدف بازگشایی مسیر‌های اصلی، تلاشهایش را برای انتقال آوار‌های برجای مانده در شهر آغاز کرده است.

در درگیری‌ها میان نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک و ائتلاف زیر نظر آمریکا از یک سو و داعش ISIS از سوی دیگر بخش زیادی از شهر رقه به ویرانه تبدیل شد.

خبرنگار روسیاالیوم در گزارشی از شهر رقه اعلام کرد، اسعد مسهوج تحصیلات پزشکی خود را هنوز به اتمام نرسانده، اما از هفت ماه قبل تا کنون در شهر رقه مشغول تشخیص هویت اجسادی است که در گور‌های جمعی یا در زیر آوار‌های برجای مانده از جنگ دفن شده اند در نتیجه فعالیت او در رقه شبیه به فعالیت پزشکان قانونی است.

این پزشک Doctor و همراهان او با ابتدایی‌ترین وسایل در حال شناسایی اجسادی هستند که از حملات هوایی ائتلاف بین المللی به شهر رقه و یا در درگیری‌ها با داعش برجای مانده اند. این گروه طی چند ساعت بیش از هشتاد جسد را از گور‌های جمعی خارج کرده است.

اسعد مسهوج گفت: «اجسادی که از گور‌ها خارج می‌شوند اجساد افراد مختلف از قشر‌های مختلفند، در این گور‌ها اجساد غیر نظامیان، افراط گرایان، کودکان، کهنسالان و تمامی گروه‌های دیگر از جمله کشته شدگان در درگیری‌ها یا بمباران‌ها دفن شده اند.»

بر اساس این گزارش، این یکی از گور‌های جمعی در رقه است که صد‌ها جسد از اهالی رقه یا از عناصر داعش را در خود جای داده است. شهر رقه و زیرساخت‌های آن در بمباران هواپیما‌های ائتلاف بین المللی با ویرانی قابل توجهی روبرو شده اند و حال ماشین آلات آواربرداری وابسته به شورای مدنی رقه مشغول آواربرداری هستند تا بتوانند برخی از مسیر‌های اصلی شهر را باز کنند، اما وجود مین‌های کار گذاشته شده در بخش‌هایی از شهر همچنان چالشی جدی در مسیر فعالیت‌های کمیته بازسازی رقه و مانعی در برابر سرعت عمل در آواربرداری است.

حمد محمد علی از مهندسان حاضر در کمیته بازسازی رقه گفت: «مین‌های برجای مانده در کوچه و خیابان‌ها و حتی منازل شهروندان در کنار کمبود تجهیزات از موانع و چالش‌ها در مسیر فعالیت ماست. شهری در وسعت رقه برای بازسازی نیازمند تجهیزات و ابزار آلات بیشتری است.»

روسیا الیوم در ادامه افزود، در اماکن عمومی شهر رقه پنج گور جمعی بزرگ وجود دارد که صد‌ها جسد در آن‌ها دفن شده اند ضمن اینکه برخی از فعالان شهر می‌گویند ده‌ها جسد نیز همچنان در زیر آوار‌ها مانده اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ارتباط جنسی دختر زیبا با ببر نر / دیگر به هیچ مردی فکر نمی کنم!+ عکس

واکنش عجیب روحانی مشهور به دستگیری مائده دختر رقصنده اینستاگرامی

دکتر محمد نسیم به قتل رسید + عکس

دستگیری امید 22 ساله به خاطر تجاوز به دختر دبیرستانی / او را در خیابان برهنه کرد + عکس

اعدام برای مرد شیطان صفت / او دخترانی که لباس قرمز می پوشیدند تجاوز می کرد + جزئیات

قلدری دختر شرور با چشمان سبز پارک پشت مدرسه+ فیلم و عکس

فیلم برداری زن رمال از همخوابی عروس و داماد / او می خواست با داماد ارتباط جنسی داشته باشد +عکس

14 ساله بودم که توسط پسر همسایه باردار شدم / 8 سال بعد انتقام گرفتم! + عکس

تجاوز به زن باردار در مقابل چشم شوهرش + عکس

تجاوز معلم منحرف به دانش آموزان در زنگ تفریح + عکس

ناگفته های یکی از دختران ایرانشهری از تجاوز گروهی به او در یک خانه

ازدواج یک دختر جوان با قاتل شیطان صفت در زندان / می خواستم از او باردار شوم! + عکس

تجاوز وحشیانه به یک دختر پس از پاشیدن اسید به صورتش + عکس16+

 

کدخبر: 396291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟