15 سال حبس برای فرمانده لشگر دوم ارتش ترکیه + عکس

بنابر گزارش روز جمعه روزنامه ینی شفق ترکیه، جلسه رسیدگی به اتهامات "آدم حدوتی" در شعبه اول دادگاه کیفری شهر مالاتیا برگزار شد و متهم به همراه وکلای خود در جلسه دادگاه حاضر شد.

به نوشته این روزنامه، پس از پایان دفاعیات متهم و همچنین وکلای وی، قاضی Judge پرونده، مشارکت آدم حدوتی را در اجرای کودتا مسجل اعلام و وی را به اتهام تلاش برای نقض قانون Law اساسی به 15 سال حبس محکوم کرد.

هفته گذشته نیز در راستای رسیدگی به اتهامات مشارکت برخی نظامیان در کودتای نافرجام 15 جولای 2016، جلسه دادگاه برای تعیین وضعیت سپهبد متین ایدیل فرمانده سابق پشتیبانی جنگ و آموزش نیروی زمینی ارتش، سرتیپ لطفی احسان یانیک اوغلو رییس سابق واحد پژوهش فرماندهی ارتش و حمزه قوچ ییغیت رییس کارمندان فرماندهی ارتش در شعبه دوم دادگاه کیفری آنکارا برگزار شد.

متهمان به همراه وکلای خود در جلسه دادگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند و در نهایت قاضی پرونده سپهبد متین ایدیل، سرتیپ لطفی احسان یانیک اوغلو و حمزه قوچ ییغیت را به اتهام 'تلاش برای نقض قانون اساسی' به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، مقامات دولت ترکیه تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل عام بی رحمانه 90 اسب‌ کولبران در اشنویه + عکس

زوایای پنهان از پرونده قاتل دانش آموز 10 ساله مشهدی + عکس منتشر نشده از قاتل

نقشه شوم برای رقیب عشقی + عکس

اعدام مخوف ترین قاتل سریالی 10 زن در شیراز + عکس

قتل برای مخفی ماندن ارتباط شیطانی عروس + عکس

مومیایی کشف شده کجا دفن شد؟! / ناگفته های عجیب فرماندار شهر ری

چانه زنی ممنوع / خط و نشان ظریف به ترامپ

مبارزه جالب یک حیوان مادر با مار پیتون برای نجات توله اش+ فیلم

مرگ تلخ جوان زندانی به خاطر ایدز در زندان کرج + عکس

دردسر بزرگ برای ستار به خاطر کتک زدن نامزدش هنگام خرید عروسی

رهبر کره شمالی برای زنش غیرتی شد! + عکس

 

کدخبر: 377547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟