پناهگاه های ضد گلوله در مدارس امریکا + تصاویر

به گزارش رکنا، به نقل از فاکس نیوز، یک شهر در ایالت اوکلاهمای آمریکا به منظور محافظت از دانش‌آموزان در هنگام تیراندازی احتمالی، در کلاس‌های یک مدرسه، پناهگاه‌های ضدگلوله مستقر کرده است.

این مدرسه 7 پناهگاه در کلاس‌های درس مقطع دبستان، و 2 پناهگاه ضدگلوله در کلاس‌های مقطع راهنمایی مستقر و اعلام کرده است قصد دارد چنین سازه‌هایی را برای کلاس‌های مقطع دبیرستان نیز ایجاد کند.

تری شاو، مدیر این مدرسه در مصاحبه‌ با یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: «این‌که بدانید در هنگام وقوع توفان، و یا خدای ناکرده هنگامی که یک مهاجم در داخل محوطه مدرسه باشد، محلی وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند به آن پناه ببرند، بسیار آسوده خواهید شد.»

شاو یکی از این پناهگاه‌ها را آزمایش کرد. وی داخل این اتاقک قرار گرفت و از بیرون به آن شلیک شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب سازنده این پناهگاه، این اتاقک در برابر تمامی تسلیحاتی که در حملات به مدارس آمریکا از آن‌ها استفاده شده است، مقاومت می‌کند.

خرید هر یک از این اتاقک‌های 2.5 در 2.5 متری، نزدیک به 30 هزار دلار هزینه خواهد داشت. سخنگوی شرکت سازنده این پناهگاه‌ها اعلام کرد اندازه اتاقک‌ها، هزینه ساخت آن‌ها را کاهش داده است و هزینه پرداختی از جانب این مدرسه به طور متوسط برای هر دانش‌آموز 1000 دلار تخمین زده شده است.

گزارش‌ها حاکی است پناهگاه‌های این مدرسه می‌توانند تا 35 دانش‌آموز و دو معلم را در خود جای دهند. مدیر این مدرسه گفت در صورت بروز شرایط اضطراری، دانش‌آموزان می‌توانند به داخل آن پناه ببرند و پس از آن، معلمان می‌توانند درهای آن را مهر و موم کنند.

این شهر که جمعیتی 3000 نفری دارد، نخستین منطقه در آمریکا محسوب می‌شود که از پناهگاه‌های ضدگلوله در یک مدرسه استفاده کرده است.

این اقدام در حالی انجام شده است که نزدیک به 2 هفته گذشته، یک مهاجم مسلح به مدرسه‌ای در پارکلند ایالت فلوریدا حمله کرد و 17 نفر را به قتل Murder رساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

7658226_762

کدخبر: 361984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟