«علی عبد الکریم علی» سفیر سوریه در لبنان روز گذشته در دیدار با «امیل لحود» رئیس جمهور پیشین لبنان، وضعیت دو کشور در عرصه بین الملل را بررسی کردند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که دیدگاههای دو طرف در خصوص پیروزیها و دستاوردهای محور مقاومت برای مقابله با توطئه هایی که علیه منطقه طراحی میشود، یکسان بود.

در جریان این دیدار تأکید شد که این محور پیشروی مداومی دارد و خواهد توانست نقشه های توطئه آمیز را نقش بر آب کند؛ نقشه هایی که قصد دارد محور مقاومت را از مبارزه با تروریسم تکفیری و اسرائیل منحرف سازد.

در همین راستا، «نواف الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت (وابسته به جنبش حزب الله) تأکید کرد که سوریه به پیروزی راهبردی دست یافته و به مدد جانفشانی ارتش خود و حمایت همپیمانانش، نبرد علیه تروریستها را به سود خود به پایان رسانده است.

الموسوی تصریح کرد که این پیروزی، طرح آمریکایی-صهیونیستی-سعودی را از بین برد؛ طرحی که مقاومت و به ویژه سوریه را به عنوان عمق راهبردی این مقاومت هدف قرار میدهد.

وی اظهار داشت: «کسانی که در عراق و سوریه با حملات صهیونیستی، آمریکایی و سعودی مقابله کرده اند اگر جنگی علیه لبنان آغاز شود، قادرند با تجاوزات صهیونیستها مقابله کنند».

این نماینده پارلمان لبنان ادامه داد: «در سال 2006 نتوانستند حزب الله را که سر نیزه مقاومت در منطقه بود شکست دهند. لذا رفتند تا سوریه را هدف قرار دهند و آن را سرنگون کنند. ولی در اواسط سال 2017 توانستیم داعش ISIS را در سوریه شکست دهیم».

الموسوی در پایان در خصوص استان ادلب که در اشغال تروریستای جبهه النصره قرار دارد، اعلام کرد که این وضعیت طولانی نخواهد شد؛ زیرا حکومت سوریه اصرار دارد که حاکمیت خود بر همه مناطق را به دست گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟