بزرگترین ماهواره ارتباطات تجاری جهان فردا پرتاب می‌شود

به گزارش رکنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در آستانه پرتاب بزرگترین ماهواره ارتباطات تجاری جهان است. یک موشک «فالکون هوی»(Falcon Heavy) اسپیس‌ایکس قرار است بزرگترین ماهواره شرکت «مکسار تکنولوژیز»(Maxar Technologies) موسوم به «ژوپیتر ۳»(Jupiter ۳) را به فضا پرتاب کند. این پلتفرم ارتباطی به سایر ماهواره‌ها در ناوگان ماهواره‌ای «هیوز ژوپیتر»(Hughes Jupiter) خواهد پیوست که در حال حاضر در مدار هستند و خدمات اینترنت پهن‌باند را به شمال و جنوب آمریکا ارائه می‌کنند. این ماهواره پس از استقرار کامل، به بزرگترین ماهواره ارتباطات تجاری جهان تبدیل خواهد شد.

اسپیس‌ایکس امروز چهارشنبه(۲۶ ژوئیه) ساعت ۱۱:۰۴ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۶:۳۴ صبح فردا پنجشنبه) را برای پرتاب ژوپیتر ۳ هدف قرار داده است و قصد دارد تقویت‌کننده هسته را پس از جدایی از مرحله اول موشک، به جای تلاش برای فرود آوردن روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین، در اقیانوس اطلس فرود بیاورد.

پس از استقرار، اندازه ژوپیتر ۳ با طول بال‌های یک هواپیمای مسافربری تجاری رقابت خواهد کرد که می‌تواند بین ۴۰ تا ۵۰ متر باشد. فالکون هوی که قرار است ژوپیتر ۳ را به مدار ببرد، از مجتمع پرتاب ۳۹A در «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا بلند خواهد شد. این هفتمین پرتاب موشک مجهز به سه تقویت‌کننده خواهد بود که اولین بار در سال ۲۰۱۸ با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

ژوپیتر ۳ به مدار زمین‌ایستا می‌رود و توانایی‌های ناوگان هیوز را در ارائه داده‌ها دو برابر می‌کند. ژوپیتر ۳ از خدماتی مانند وای‌فای در حین پرواز و برنامه‌های اینترنت کم‌تاخیر برای افزایش استفاده از وای‌فای خانگی با سایر فناوری‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

براساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت مکسار تکنولوژیز آمده، ژوپیتر ۳ دارای یک ساختار فناورانه به‌روزشده است که امکان کوچک‌سازی تجهیزات الکترونیکی ماهواره، گنجاندن تقویت‌کننده‌های حالت جامد و افزایش کارآیی آنتن‌های آن را فراهم می‌کند.

کدخبر: 913044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟