نقاشی یک گربه با ربات انسان‌نما + فیلم
حجم ویدیو: 9.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش رکنا به نقل از ایندیپندنت، در ویدئویی که توسط شرکت«انجینیرد آرت» آپلود شده است، آمکا، ربات انسان نما دیده می شود که گربه ای را ترسیم کرده و توضیح می دهد که چگونه این تصاویر را ایجاد می‌کند.

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان، اکنون توانایی خود را در زمینه نقاشی نشان داده است. این ربات که قبلاً توانایی بیان انواع مختلف احساسات انسانی و توانایی آنها در صحبت کردن به چندین زبان را نشان داده بود، او اکنون در ویدئویی که توسط شرکت سازنده آن آپلود شده یک گربه را ترسیم کرد. این ربات می‌گوید که تصویر طراحی خود را از طریق پروژه شبکه عصبی منبع باز استیبل دفیوژن ایجاد می کند.

آمکا قبل از ترسیم گربه، همچنین درک خود را از این موجود بیان کرد که گربه‌ها روش خاصی برای ایجاد آرامش و همراهی با انسان‌ها دارند، چه از طریق نوازش و چه از طریق تعاملات.

این ربات که در سال 2021 ساخته شد، پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان است. آمکا از میکروفون، دوربین و نرم افزار تشخیص چهره استفاده می کند. شرکت سازنده در وب سایت خود خاطرنشان کرد که آمکا به طور خاص به عنوان یک پلتفرم برای توسعه فناوری های رباتیک آینده طراحی شده است.

کدخبر: 908258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟