خرید موتور آسانسور در سال 1402 + بررسی قیمت ها

موتور آسانسور انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها مناسب ساختمان‌هایی می‌باشند. برندهای ایرانی و خارجی مختلفی امروز وجود دارند که مشغول به تولید این قطعه مهم در آسانسور می‌باشند.

خرید موتور آسانسور معمولاً پیش از نصب و خرید قطعات فرعی آسانسور انجام می‌شود؛ چرا که باید قبل از نصب آسانسور ظرفیت و ابعاد آسانسور مشخص شود. همانطور که می‌دانید هر کدام از موتورهای آسانسورها دارای قدرت و راندمانی می‌باشند و فقط قادر هستند که تا ظرفیت مشخص شده، بار جابه‌جا کنند. ما در این مقاله شما را با انواع موتور آسانسور و لیست قیمتی آن‌ها آشنا می‌کنیم تا در زمان خرید موتور آسانسور مشکلی نداشته باشید.

موتور آسانسور چیست؟

موتور آسانسور یکی از اجزای اصلی آسانسور است که نیروی لازم برای جابه‌جایی آسانسور را فراهم می‌کند. موتور آسانسور دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها ظرفیت مشخصی دارند.

موتور آسانسور به طور کلی می‌تواند هیدرولیکی یا الکتریکی باشد. آسانسورهایی که امروزه در ساختمان‌ها نصب می‌شود دارای موتورهای الکتریکی هستند؛ به خاطر این که توان موتورهای الکتریکی بیشتر از موتورهای هیدرولیکی است. جریان برق موتورهای آسانسور DC یا مستقیم است و دارای سیم پیچی پیچشی یا سیم پیچی کوتاه هستند. زمانی که موتور آسانسور به برق متصل شده باشد، نیروی لازم برای کارکرد موتور تامین شده و این قطعه می‌تواند کابین آسانسور را به سایر طبقات منتقل کند. توان موتور آسانسور از طریق برق تامین می‌شود و با توجه به وزن کابین و تعداد سرنشینان آن سرعت می‌گیرد.

برخی از موتورهای آسانسور دارای سیستم‌های کنترلی هستند که ایمنی آسانسور را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. به طور کلی موتور آسانسور یکی از مهم‌ترین بخش‌های آسانسور است که مسئولیت حرکت و ایمنی آسانسور را بر عهده دارد.

انواع موتور آسانسور

 

انواع موتور آسانسور

موتورهای آسانسور به دو دسته الکتریکی و هیدرولیکی تبدیل می‌شوند که موتورهای الکتریکی توان و ظرفیت بیشتری دارند. موتورهای الکتریکی نیز خود به دو دسته موتورهای بدون گیربکس و گیربکس دار تقسیم می‌شوند که موتورهای بدون گیربکس توانایی بیشتری دارند. برندهای ایرانی مختلفی در ایران به تولید موتورهای گیربکس دار و بدون گیربکس می‌پردازند که از نظر کیفیتی با برندهای خارجی در یک سطح هستند.

موتورهای گیربکس دار

موتورهای گیربکس دار از انواع موتورهای الکتریکی هستند که نیروی لازم برای چرخش موتور و آسانسور از طریق گیربکس ایجاد می‌شود. گیربکس‌ها با درگیر شدن قدرت و چرخش لازم موتور را ایجاد می‌کنند و با افزایش گشتاور آسانسور شروع به حرکت می‌کند. این مدل از گیربکس‌ها بیشتر در آسانسورهایی که نیاز به جابه‌جایی بارهای سنگین دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مدل از موتورها گیربکس با افزایش گشتاور و کاهش سرعت موتور آسانسور را به حرکت در می‌آورند. از انواع موتورهای گیربکس دار می‌توان به گیربکس هموار (Helical Gearbox)، گیربکس صفحه‌دنده (Worm Gearbox) و گیربکس دریچه‌ای (Planetary Gearbox).اشاره کرد.

موتور بدون گیربکس

خرید موتور آسانسور از کلمان

موتورهای بدون گیربکس نوع دیگری از موتورهای الکتریکی هستند که بدون استفاده از گیربکس آسانسور را به سایر طبقات منتقل می‌کنند. این مدل از موتورهای قدرت و سرعت بالایی دارند و بیشتر در برج‌ها و ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. از تکنولوژی موتورهای سنکرون با المان‌های نیمه هادی یا پیچشی در موتورهای بدون گیربکس استفاده می‌شود.

قطب‌های مغناطیسی درونی این نوع موتورهای بر روی روتر و المان‌های الکترومغناطیسی درونی آن بر روی استاتور قرار گرفته است. این دو با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و باعث چرخش موتور آسانسور می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این مدل از موتورها عدم نیاز به موتور خانه و گیربکس است. این به این بدان معنا است که هزینه کمتری در قبال قطعات پرداخت خواهید کرد و همچنین عدم نیاز به ساخت موتور خانه است.

لرزش، نویز و نیاز به نگهداری و سرویس موتور در موتورهای بدون گیربکس کمتر است. از طرفی کارایی و بازده موتور به دلیل نداشتن گیربکس افزایش می‌یابد. موتورهای بدون گیربکس توانایی حمل بارهای سنگین با سرعت بالایی دارند که سرعت موتور قابل تنظیم است. نبود گشتاور و سرعت متغیر در این نوع از موتورها موجب حرکت روان‌تر آسانسور و لرزش کمتر کابین در زمان حرکت می‌شود. عمر طولانی، صرفه جویی در انرژی، بازده بالا از جمله ویژگی‌های این مدل از موتورها است.

لیست قیمت موتور آسانسور

موتورهای آسانسور با توجه به شرکت سازنده و توان موتور قیمت‌های مختلفی دارند. برای خرید موتور آسانسور می‌توانید از لیست قیمتی سال 1402 استفاده کنید.

نوع موتور

قیمت

موتور اسانسور ایرانی بهران

74.000.000

موتور آسانسور بهران 6.1

74.500.000

موتور آسانسور بهران 7.3 3VF

86.900.000

موتور آسانسور ایرانی الکو پلاس

تماس بگیرید

موتور آسانسور موتوژن تبریز

تماس بگیرید

موتور آسانسور گیرلس آکیش

91.500.000

موتور آسانسور گیرلس ژیندا

83.500.000

موتور گیرلس ویتور چین

79.000.000

موتور گیرلس ساسی با سرعت 1.6

150.000.000

موتور گیرلس سیکور

170.000.000

 

جمع بندی ‌

موتور آسانسور از مهم‌ترین بخش‌های آسانسور است که وظیفه آن انتقال کابین آسانسور به سایر طبقات است. موتورهای آسانسور انواع مختلفی دارند که موتورهای بدون گیربکس بالاترین و بیشترین بازده را دارند. این مدل از موتورهای آسانسور به راحتی و با سرعت بالایی کابین آسانسور را به سایر طبقات جابه‌جا می‌کنند.

پیش از خرید موتور آسانسور باید با قیمت انواع موتور آسانسور آشنایی داشته باشید تا در زمان خرید دچار مشکل نشوید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با انواع موتور آسانسور و همچنین قیمت انواع موتور آسانسور آشنا کنیم تا با قیمت موتور آسانسور در سال 1402 آشنایی پیدا کنید.

آسانسور

کدخبر: 905422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟