آموزش نصب، چگونگی و روش استفاده از اینترنت استارلینک

استارلینک چیست؟

استارلینک پروژه ای محصول شرکت اسپیس اکس که توسط ایلان ماسک در سال 2019 و با هدف اینترنت داشتن تمام کره زمین و حتی فضا تاسیس شد و تا کنون 300 اینترنت به مدار پایینی زمین پرتاب شده است. اسپیس اکس با استفاده ازهزاران ماهواره کوچک که در مدار پایینی زمین مستقر کرده است تمامی نقاط کره زمین را به اینترنت مجهز می کند و اولیت اول آن اینترنت پرسرعت با  کمترین تاخیر است.

ویژگی های اینترنت استارلینک

این اینترنت تنها اینترنتی می باشد که هجوم کاربران و شلوغی بیش از حد بر روی سرعت آن تاثیر ندارد

دیش اینترنت استالینک در آب و هوای زمستانی کار می کند و قادر به آب کردن یخ های دور و اطراف خود می باشد

سرعت اینترنت استارلینک

براساس گفته های افرادی که از استارلینک استفاده می کنند سرعت دانلود 50 تا 200 مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود حدود 30 مگابایت بر ثانیه دارد و اوج تاخیر این اینترنت نهایت 20 ثانیه می باشد. انتظارها از استارلینک برای سرعت رسیدن به 1 گیگابایت بر ثانیه و حتی 10 گیگابایت بر ثانیه می باشد.

اینترنت استارلینک

اینترنت استارلینک در ایران

در تاریخ 29 شهریور ماه 1401 با وجود فیلتر شدن بسیاری از شبکه های اجتماعی و قطعی اینترنت، ایلان ماسک برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای خواستار رفع تحریم ها برای کشور ایران شد و در روز بعد خزانه آمریکا اعلام کرد که برخی از تجهیزات را به ایران صادر کرد.

چگونه اینترنت استارلینک را راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی اینترنت استارلینک باید کیت مورد نیاز آن را خریداری کنید. این کیت مخصوص دیش و گیرنده را شامل می شود. هزینه اینترنت استارلینک را ماهانه باید پرداخت کرد البته درصد کمی احتمال دارد این سرویس به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

روش و نحوه ی اتصال به اینترنت استارلینک

یک فضای آزاد پیدا کنید

برای عملکرد بهتر دیش اینترنت استارلینک به یک فضای آزاد و دسترسی بدون مانع به آسمان نیاز داریم، در نیتجه باید یک فضای آزاد را برای آن پیدا کنید.

اینترنت استارلینک

جعبه کیت را باز کرده و آن را سرهم کنید

مرحله دوم باز کردن کیت و تجهیزات می باشد. دیش اینترنت استارلینک برخلاف دیش های قبل که که طرح دایره ای داشتند، به شکل چهارگوش می باشند. دیش می تواند بر روی سقف و زمین قرار بگیرد اما نکته مهم نبود سقفی در بالای آن می باشد.

روشن کردن اینترنت استارلینک

کابل را به برق وصل کنید تا روشن شود، دو چراغ روی آداپتور روشن شده و دیش به سمت بالا حرکت می کند.

برنامه استارلینک را دانلود کنید

اپلیکشن برنامه استارلینک را دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. گزینه راه اندازی را زده و در مرحله دوم در تنظیمات وای فای به شبکه استارلینک وصل شوید، در ادامه دیش به شکلی تنظیم می شود تا با ماهواره های استارلینک در مدار ارتباط برقرار کند.

اینترنت استارلینک

مراقب اپلیکیشن های تقلبی استارلینک باشید.

بعد از اعلام خبر فعال شدن اینترنت استارلینک برای ایران، برنامه های زیادی به عنوان منتشر شدند که ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک را مدعی شدند ولی در حال حاضر امکان دسترسی به استارلینک وجود ندارد.

اینترنت استارلینک

کدخبر: 865631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟