مراحل ساخت یک خودکار + فیلم
حجم ویدیو: 21.03M | مدت زمان ویدیو: 00:06:48

خودکار از نوشت افزار پرمصرف است. در این فیلم طرز ساخت خودکار را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش رکنا، یک خودکار از 5 قسمت مغزی، بدنه، نازل، ته و کلاه تشکیل شده است که هر بخش از کارخانه وظیفه تولید یک قسمت از خودکار را بر عهده دارد.

برای ساخن لوله مغزی باریک خودکار یک کارگر مواد اولیه پتروشیمی را داخل دستگاه می ریزد. این مواد با حرارت بالا تبدیل به خمیر شده و به کمک قالب مخصوص تبدیل به لوله های باریک به قطر 3 میلی متر می شود. لوله های باریک برای خنک شدن و شکل گرفتن از حوضچه آب سرد عبور کرده و در آنجا به قطعات 13 سانتی متر برش داده می شود.

یک کارگر چند دقیقه یکبار قطر لوله ها را با دستگاه میکرومتر اندازه گیری می کند تا روند تولیدشان مشکل نداشته باشد. لوله های باریک بعد از تولید به قسمت دیگری در کارخانه برده می شوند؛ جایی که با یک دستگاه اتوماتیک فرآیند ساخت مغزی خودکار تکمیل می شود. در یک قسمت این دستگاه جوهر، در قسمت دیگر سر فلزی خودکار و در قسمتی دیگر هم لوله های باریک پلاستیکی ریخته می شود. با شروع کار دستگاه داخل لوله های پلاستیکی 0/3 گرم جوهر تزریق شده و بعد سر فلزی خودکار به لوله پلاستیکی چسبانده می شود. درنهایت یک ژل مخصوص به انتهای لوله تزریق می شود تا از بیرون ریختن جوهر جلوگیری شود. مغزهای ساخته شده به مدت 7 دقیقه در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد تا مغزی ها را به اصطلاح هواگیری کنند. سانتریفیوژ دستگاهی است که داخل آن با استفاده از نیروی گریز از مرکز مواد را از هم جدا می کنند. در بخش دیگر کارخانه یک کارگر مواد اولیه پتروشیمی را داخل دستگاه می ریزد و این دستگاه مواد ذوب شده را داخل قالب هایی به شکل بدنه، نازل، سر و کلاه خودکار تزریق می کند. قطره ها از قسمت دیگر دستگاه بیرون می ریزد و جمع می شود. بدنه های خودکار به قسمت برچسب زنی برده می شود. در این قسمت برچسب هایی که رنگ و اندازه نوک خودکار را مشخص می کنند به بدنه خودکار چسبانده می شوند. مغزی ها را از دستگاه سانتریفیوژ در می آورند و در جعبه می چینند و به آنها چند ساعت استراحت می دهند تا از بی عیب بودن شان مطمئن شوند. در مرحله بعد هر 5 قطعه تولید شده را داخل محفظه های مشخص و جدا از هم می ریزند. اول ته خودکار به بدنه متصل می شود. دستگاه بدنه خودکار را می چرخاند تا مغزی داخل آن جاسازی شود. در مرحله بعد نازل خودکار به سر آن وصل می شود و در مرحله آخر دستگاه کلاه خودکار را به آن می چسباند. کار تولید تقریبا تمام شده اما قبل از بسته بندی چند خودکار به طور اتفاقی انتخاب می شوند و به اتاق تست و آزمایش منتقل می شوند تا استاندارد و میزان سلامت آنها به کمک دستگاه مخصوص سنجیده شود. طول نوشتار خودکارهای تولیدشده حدود 1400 متر است و این دستگاه ضمن اطمینان از این ویژگی خودکار، نداشتن قطعی و عدم پس دادن جوهر از نوک خودکار را هم بررسی می کند. بعد از تایید اتاق تست یک کارگر خودکارها را درون بسته های نهایی قرار می دهد و یک کارگر دیگر برای اطمینان از تعداد مساوی خودکارها در هر بسته آنها را وزن می کند و بعد داخل کارتن می گذارد. کارتن ها به دستگاه چسب زنی منتقل می شود و این دستگاه ابتدا وزن کارتن را اندازه گیری می کند و بعد از اطمینان از درستی وزن در کارتن را چسب می زند.

یک دستگاه نایلون های ضخیم را با حرارت زیاد به کارتن ها می چسباند. این کار باعث جلوگیری از آسیب دیدن کارتن ها موقع انتقال به انبارها یا محل فروش خودکار می شود. کار تولید و بسته بندی تمام شده و خودکارها آماده ارسال به بازارند.

 

 

کدخبر: 748250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟