6 ترفند برای اینکه عکس‌های سلفی بهتری بگیرید

سلفی گرفتن در بین بسیاری از افراد باب است. سلفی گرفتن مهارت خاصی می خواهد تا عکس زیبایی بتوان داشت. همه گوشی های هوشمند قادر به ثبت سلفی هستند اما سلفی گرفتن ترفندهای خاصی می خواهد. در ادامه عزیزانی که علاقه به سلفی گرفتن دارند را با این ترفندهای مهم آشنا می کنیم.

به گزارش رکنا ، افزایش کیفیت دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند به شما این فرصت را می‌دهد که تصاویر باکیفیتی از خودتان بگیرید. با این حال باید بدانید چگونه از آن استفاده کنید.

از نور طبیعی استفاده کنید

نور طبیعی می‌تواند کاربردهای مختلفی در تصاویر سلفی داشته باشد و می‌توانید از نور روز برای ایجاد افکت‌های مختلفی استفاده کنید، حتی چنین کاری با نور مستقیم خورشید هم امکان‌پذیر است.

اگرچه دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته، اما همچنان کوچک است و به همین دلیل هرچقدر نور ورودی به آن‌ها بیشتر باشد، کیفیت و روشنایی تصاویر بیشتر می‌شود. سلفی‌های تاریک مخصوصا با گوشی‌هایی که حالت شب یا نایت مود ندارند، کیفیت بسیار پایینی دارند.

بسیاری از عکاسان برای استفاده از نور خورشید و ثبت تصاویر پرتره طبیعی از پنجره استفاده می‌کنند. پنجره‌ای را باید انتخاب کنید که نور مستقیم خورشید به آن نمی‌رسد، چرا که با اینکار تنها نور پراکنده چهره‌تان را روشن می‌کند.

یک روز ابری بهترین نور را برای سلفی گرفتن ایجاد می‌کند چرا که ابرها مانند یک پخش‌کننده نور عمل می‌کنند. شما می‌توانید چنین افکتی را زمانی که لبه‌های نرم سایه‌ها را در روز ابری نگاه می‌کنید، ببینید.

سلفی گرفتن در فضای بیرون و زیر نور مستقیم خورشید کمی سخت‌تر است، مخصوصا که نور خورشید چشمتان را اذیت می‌کند. در این شرایط عینک آفتابی راهکاری فوری به حساب می‌آید، اما شاید بخواهید با کارتی که نور را برمی‌گرداند، افکت نور بیشتری روی چهره‌تان ایجاد کنید.

شما می‌توانید چنین کاری را با مقوا و کاغذ سفید انجام دهید، البته امکان آزمایش کاغذهای رنگی برای تجربه افکت‌های مختلف هم وجود دارد. برای مثال رنگ کرم درخشش گرم‌تری ایجاد می‌کند. کارتی که ساخته‌اید را در زاویه‌ای قرار دهید که شبیه به یک پرکننده نور که سایه‌های ایجاد شده توسط نور شدید خورشید را پر می‌کند، عمل کند. با حرکت دادن این کارت می‌توانید افکت‌های مختلفی را تجربه کنید.

برای خودتان منبع نور داشته باشید

همیشه در روز نمی‌خواهیم سلفی بگیریم و یا اینکه به نور طبیعی دسترسی نداریم. در این زمان به سراغ منبع مصنوعی نور مانند لامپ برویم، اما نتیجه آنطور که می‌خواهیم نمی‌شود. برای مثال زمانی که از لامپ‌های خانه استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم تعادل مناسبی ایجاد کنیم و در تراز سفیدی با نور گرم مواجه می‌شویم.

نتیجه چنین رویکردی، رنگ پوست غیرطبیعی است و این موضوع ربطی به رنگ پوست شما هم ندارد. برای رفع چنین مشکلاتی می‌توانید از رینگ لایت استفاده کنید. رینگ لایت‌ها برای تصاویر سلفی عادی کاربردی هستند و تنها با یک کلیک، نور موردنیازتان را در اختیارتان قرار می‌دهند.

رینگ لایت‌ها معمولا قیمت پایینی دارند، قابل شارژ هستند و همچنین امکان تنظیم درجات مختلف نور را در اختیارتان قرار می‌دهند. از رینگ لایت‌هایی که نور را پراکنده یا پخش نمی‌کنند، استفاده نکنید که نتیجه مناسبی در پی ندارند.

به سمت بالا نگاه کنید

یکی دیگر از ترفندهای سلفی گرفتن مربوط به زاویه انجام اینکار می‌شود که روی خروجی تاثیر می‌گذارد. شما باید برای دستیابی به بهترین نتیجه زوایای مختلف را امتحان کنید، با این حال یک قانون در این میان وجود دارد: به بالا و نه پایین نگاه کنید.

این موضوع به معنای آن نیست که همیشه باید گوشی را بالای سرتان نگاه دارید، اما ایده بدی نیست اگر از زاویه ۹۰ درجه یا بیشتر استفاده کنید. اگر کمی هم دستگاه‌تان را کج کنید، روی کیفیت خروجی تاثیر می‌گذارد. این موضوع با کشیدن گردن و برجسته کردن خط فک کار می‌کند و برخی عیوب چهره مانند چین و چروک را به کمترین حد می‌رساند.

به پس زمینه توجه کنید

پس زمینه نامناسب می‌تواند یک سلفی باکیفیت را نابود کند. در اکثر مواقع برای این سلفی می‌گیریم که خودمان و نه پس زمینه را نشان دهیم. اگرچه در این زمینه استثناهایی هم وجود دارد، اما در حالت کلی می‌خواهیم تمرکز روی چهره‌مان نه پس زمینه باشد.

برای دستیابی به این هدف چندین راه وجود دارد. امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند از حالت پرتره برای دوربین سلفی‌شان بهره می‌برند که از سنسورهای تشخیص عمق برای تار کردن پس زمینه استفاده می‌کنند. بنابراین برای به حداقل رساندن تاثیر پس زمینه روی چهره‌تان، می‌توانید از این حالت استفاده کنید.

حالت پرتره به تصویر حالت بوکه مصنوعی می‌دهد که می‌تواند حس و حال سلفی‌تان را عوض کند. البته اجباری هم برای استفاده از این حالت وجود ندارد و می‌توانید به راحتی یک پس زمینه با بافت خنثی انتخاب کنید. البته برخی مواقع چنین کاری ممکن نیست و در پس زمینه المان‌های مختلفی وجود دارد.

برای عکاسی قوانین سفت و سختی وجود ندارد و حذف پس زمینه هم همیشه کاری ایده‌آل نیست، مخصوصا اگر بخواهید محیطی که در آن هستید را به دیگران نشان دهید.

از سه پایه استفاده کنید

احتمالا به استفاده از مونوپاد علاقه داشته باشید و چنین کاری اشتباه هم نیست، اما تصاویری که با آن می‌گیرید احتمالا شباهت زیادی به یکدیگر دارند. اکثر آن‌ها از فاصله یکسانی از چهره‌تان گرفته می‎‌شوند و زاویه مشابهی هم دارند و البته برای اینکه تصاویر ثابت باقی بمانند، مونوپاد را با یک یا دو دست می‌گیرید.

بنابر همین دلیل بهتر است به سراغ یک سه‌پایه مخصوص گوشی‌های هوشمند بروید که امکان قرارگیری دستگاه در هر محلی را فراهم می‌کند. پس از اینکه موبایل روی سه‌پایه قرار گرفت، برای ثبت تصاویر سلفی از تایمر استفاده کنید. تایمر را تنظیم کرده و در فاصله‌ای که می‌خواهید قرار بگیرید. نتیجه نهایی نسبت به زمان استفاده از مونوپاد طبیعی‌تر می‌شود.

کمی جنبش داشته باشید

تصاویر ثابت و استاتیک برخی مواقع چندان جذاب نیستند، بنابراین می‌توانید کمی در تصاویرتان جنبش داشته باشید تا یک عکس جذاب‌تر بگیرید. اگر موهای بلندی دارید، می‌توانید از یک فن برای حرکت دادن موهای خود استفاده کنید تا یک افکت متفاوت در تصویر سلفی‌تان شکل بگیرد.

راه‌های دیگری هم برای انتقال حس حرکت به سلفی وجود دارد، برای مثال در هنگام پیاده‌روی و یا استفاده از حمل و نقل عمومی سلفی بگیرید.

به سلفی گرفتن ادامه دهید

در بالا ترفندهای سلفی گرفتن را به شما معرفی کردیم، با این حال برای اینکه بتوانید بهترین سلفی‌های ممکن را بگیرید، باید به اینکار ادامه دهید تا تجربه‌تان بیشتر شود و تصویر نهایی بهبود پیدا کند. بنابراین گوشی هوشمندتان را بردارید و با آن سلفی بگیرید تا به مرور زمان کیفیت‌شان افزایش پیدا کنند و بتوانید سلفی حرفه‌ای بگیرید.

کدخبر: 719419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟