جدیدترین تکنولوژی های قرن + عکس

اتفاقات بسیاری در این چند سال اخیر رخ داد که باعث تغییر سبک زندگی مدرن شد، اختراعاتی که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کرده است.

به گزارش رکنا ، از شروع تاریخ بشریت و یا حتی قبل از آن چرخه احساس نیاز و اختراع همیشه پابرجا بوده و کسانی بودند که با خلاقیت خود توانستند زندگی نسل های بعدی خود را زیر و رو کنند از اختراع چرخ گرفته تا همین گوشی های هوشمند امروزی همه و همه محصول ذهن های متفکری بوده که خواهان تغییر بودند ، در فهرست پیش رو 10 مورد از نوآوری های روز دنیا که نقش بسزایی در زندگی ما دارند را مشاهده می کنیم.

1.تلفن های همراه هوشمند:

در دنیای مدرن چیزی که برتمام مسائل ارجحیت دارد، بدست آوردن اطلاعات و ارتباطات است که امروزه با ظهور تلفن همراه هوشمند امکان برقراری ارتباط در هرجا از طریق صوتی ، تصویری و متنی در کمترین زمان وجود دارد.

نوآوری موبایل

2.اجاق ماکرویو:

با اینکه مردم بدون وجود مایکرویو خلع چندانی نداشتند ولی این محصول تغییر اساسی را در سبک آماده سازی غذا ها ایجاد کرده همچنین در محیط های اداری از جایگاه ویژه ای دارد.

اجاق ماکرویو

3. مسیریاب و سیستم موقعیت یابی:

با تشکر از GPS یا سیستم موقعیت یابی جهانی ، و ادغام آن در تقریباً اکثر موارد مرتبط با فناوری(از جمله تلفن همراه و خودرو) ، اکثر مردم هیچ بهانه ای برای گم شدن دوباره ندارند. در حقیقت ، اکثر افرادی که تلفن هوشمند دارند از برنامه های GPS استفاده می کنند.

مسیریاب و سیستم موقعیت یابی

4.رایانه شخصی یا PC:

یک لحظه تصور کنید اینترنت بود اما رایانه شخصی ای وجود نداشت ، مسلما اولین رایانه ای که ساخته شد با وزن 30 تنی خود اصلا قابل استفاده آن هم به این صورت امروزی نبود اما دیدگاه این رایانه های کوچک امروزی در ذهن دو جوان به نام استیو وزنیاک و استیو جابز حفظ شد و زندگی مدرن ما را دگرگون ساخت.

5.ماوس رایانه:

این محصول که بخاطر ظاهر خود به این اسم به معنای موش خوانده می‌شود از جمله اختراع هایی ست که همیشه نادیده گرفته می شود حتی از همان سال ظهور خود (1970) که ثبت اختراع شد ، ولی امروزه نقش بی بدیلی در رایانه ها دارد.

ماوس رایانه

6.موسیقی دیجیتال:

با اینکه هزاران سال از قدمت موسیقی می گذرد و در سال های اخیر بشر توانسته با استفاده از نوار صوتی و سایر اقلام موسیقی هارا ضبط کند ولی با ایده ی موسیقی دیجیتال دیگر نیازی به استفاده از وسایلی هم چون لوح فشرده نیست و به راحتی قابل ذخیره و انتقال هستند.

7. اینترنت:

اینترنت

در مقایسه با اختراعاتی که صدها سال از جمله میکروسکوپ یا تلسکوپ وجود داشته است ، اینترنت هنوز در مراحل ابتدایی است. با این وجود ، اینترنت بیش از هر اختراع امروزی جهان را تغییر داده است. از دهه 1990 ، اینترنت انقلابی در نحوه کسب اطلاعات ، مطالعه ، کار ، خرید و سرگرمی توسط افراد ایجاد کرده است .

8.دوربین های دیجیتال :

دوربین های دیجیتال

دوربین های دیجیتال در بین بسیاری از مردم محبوب هستند زیرا لحظات احساسی ، ماجراهای شخصی را ثبت می کنند. دوربین ها برای ضبط خاطرات مفید هستند ، اما به طور کلی در انتشار اخبار و ضبط تاریخ نیز نقش بسزایی دارند. در حالی که دوربین های مبتنی بر فیلم راه را برای مدل های دیجیتال آنها هموار می کرد ، دوربین های پیشرفته و تلفن های یکپارچه امروزی زمان پردازش طولانی را از بین می برند و به مردم امکان می دهند تصاویر را فوراً به اشتراک بگذارند.

9.وبینار و کنفرانس آنلاین:

وبینار و کنفرانس آنلاین

فقط با دو یا سه کلیک ماوس ، از طریق دوربین دیجیتال روی رایانه شخصی یا تلفن هوشمند و از طریق اینترنت ، گاهی اوقات جادویی به نظر می رسد که ما می توانیم در یک جلسه حضور پیدا کنیم ، این فناوری در دوران کرونا کمک به سزایی به برگزاری جلسات و همینطور آموزش افراد کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟