پیشنهاداتی  برای مبارزه با کرونا / فناوری نوین برای شکست ویروس مرگبار کرونا

به گزارش رکنا، امروزه چالشهای بسیار زیادی رودرروی بشریت است. مسائلی مانند گرم شدن کره زمین، کاهش منابع طبیعی، آلودگی محیط‌زیست، گرسنگی، فقر، ناآرامی های اجتماعی، بی عدالتی، تروریسم، جرم و جنایت و... اما مهم‌ترین مشکلی که امروز بشریت با آن روبه‌روست، چالش بیماری همه گیر ویروس کروناست.

اقدامات جدی برای مبارزه با کرونا در جهان

دولتها در سراسر جهان اقدامات جدی برای مبارزه با این ویروس محافظت ازمردم خود انجام دادهاند. آنان برای حل این بیماری در درجه اول به علم و فناوری تکیه کردهاند، در برخی کشورها مردم به نیایش متوسل شده و از خداوند راه‌حل این مشکل را می طلبند.

قبل از تلاش برای ارائه راه‌حل تکمیلی برای حل این مسئله، باید بررسی کنیم که چرا (نه‌فقط چگونه) چنین مشکلی به‌وجود آمده است.

من بر این عقیده هستم که افکار و اعمال هر فرد بر معیشت و رفاه سایر موجودات و حتی کل جهان تأثیر می گذارد. جمله ای وجود دارد که می گوید «پرواز یک پروانه در هند بر آتش‌سوزی در کالیفرنیای جنوبی اثر دارد.» اثبات این بیانیه یا آنچه در بالا گفتم بسیار دشوار است.

آزمایش‌ها و تجارب پراکندهای وجود دارند که نشان میدهند، برای مثال موسیقی آرام چگونه می‌تواند به رشد گیاهان یا افزایش تولید شیر گاو کمک کند. همچنین آزمایشهایی صورت گرفته است که نشان می‌دهند چگونه افکار و آرزوی خیر و ارسال عشق برای گیاهان رشد آنها را بهبود بخشیده، و ارسال نفرت و آرزوی بیماری برای آنها، باعث کاهش رشدشان شده است.

معتقدم، اگر بخواهیم با بیماری همهگیر فعلی مقابله و از بروز مصیبت های آینده جلوگیری کنیم، باید اعمال و افکار خودمان را مورد سنجش قرار دهیم.

من باور دارم تحمیل رنج و مصیبت به مردم دنیا در مناطق مختلف جهان به‌دلیل ایجاد جنگ و ظلم و ستم توسط حاکمان آنها و آزار انسان‌ها و حیوانات در سراسر جهان به‌دلیل تخریب محل سکونت و زیستگاه‌های آنها و تغییرات شدیدی که به‌واسطه تخریب محیط‌زیست ایجاد شده است، همگی دلایل اصلی بیماری همه‌گیر فعلی و سایر بلایای طبیعی است.

خلاصه ‌اینکه، معتقدم طمع، خودخواهی، عدم‌وجود عشق، دلسوزی و احترام به مردم، طبیعت و اشکال مختلف حیات، عوامل اصلی بروز این فاجعه در سراسر جهان است.

قرآن‌کریم، در سوره الروم، آیه41، اینگونه بیان می‌کند:

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ

به‌خاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند، فساد در خشکی و دریا آشکار شده است، تا (خداوند) کیفر بعضی اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید از شر به سوی حق بازگردند.

من از این آیه و آزمایشهای مختصر انجام شده نتیجه میگیرم که امروزه بیماری همهگیر کرونا و بسیاری از بلایای طبیعی دیگر، به‌دلیل آنچه مردم و کشورها (به‌ویژه افراد ثروتمند و قدرتمند) علیه انسان‌ها، سایر موجودات زنده دنیا، محیط‌زیست و به‌طور کلی طبیعت انجام دادهاند، اتفاق می‌افتد.

اگر ما واقعا میخواهیم به این بیماری همهگیر فعلی غلبه و از وقوع بلایایی در آینده جلوگیری کنیم، باید تمام افکار و اعمال خود را مورد بازبینی قرار داده و تغییرات لازم را روی آنها ایجاد کنیم.

مبارزه با کرونا با راه حل های علمی و فناوری

برای مقابله با مشکل امروزی که همه مردم با آن روبه‌رو هستند و به‌منظور جلوگیری از (یا کاهش احتمال وقوع) بلایای آتی، به مردم در سراسر جهان پیشنهاد میکنم ضمن پیگیری راه‌حلهای علمی و فناوری که توسط دولت‌ها برای مبارزه با کرونا پیشنهاد و اجرا شده است، موارد زیر را نیز به اجرا بگذارند:

1- ارائه مؤثرترین خدمت بی ریا به کسانی که بیشترین نیاز را دارند، بدون درنظرگرفتن رنگ پوست، ملیت و سبک زندگی. این شامل تلاش برای از بین بردن رنج و عذاب مردم و سایر موجودات است که در اثر جنگ، تخریب زیستگاه‌ها و... به‌وجود آمده است.

2- پرورش ارزش‌های انسانی عشق، دلسوزی، بخشش و احترام به انسان‌ها و همه موجودات و رفع نفرت نسبت به یکدیگر و جایگزین کردن نفرت با بخشش، عشق و رحم و شفقت.

3- عدم‌اسراف در همه‌‌چیز و استفاده حداقل از چیزهایی که لازم داریم.

4- حذف هزینه‌های مربوط به تولید تجهیزات جنگی و استفاده از منابع آن برای ایجاد صلح و خوشبختی برای همه موجودات زنده دنیا.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی بهادری نژاد، استاد دانشگاه و چهره ماندگار

 

 

کدخبر: 563724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟