مقابله با گستاخی اینستاگرام

به گزارش رکنا، شبکه اجتماعی فیس‌بوک که مالک پلتفرم اینستاگرام است، درباره علت حذف پست‌های مربوط‌به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کرده که موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرارگرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن در فهرست تحریم‌ها می‌‎شود.

همراهی اینستاگرام با سیاست‌های آمریکا و حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، در گذشته هم بارها اتفاق افتاده است. درپی تحریم‌های آمریکا، این شبکه اجتماعی فروردین امسال نیز برای اجرایی‌کردن دستورات آمریکا، صفحات تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود کرد. به‌جز صفحات رسمی این افراد، اینستاگرام، صفحات رسمی برخی از مقامات کشور از‌جمله صفحه انگلیسی رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه را نیز از دسترس خارج کرده بود.

مقابل سانسور اینستاگرام می‌ایستیم

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، با اعتراض به این اقدام اینستاگرام و با بیان اینکه «بی‌آبرویی دولت آمریکا و هم‌پیمانانش در سراسر دنیا که البته عده زیادی نیستند، ثابت شده است»، گفت: این بی‌آبرویی در به‌شهادت‌رساندن و ترور بزرگ‌ترین نماد مقابله با تروریسم در دنیا مشهود است. این‌ها بی‌آبرو هستند و از بی‌آبرو نیز انتظار رفتار معقول نیست.

جهرمی با اشاره‌به اینکه «حرکت مردم در سراسر دنیا و پست‌های میلیونی نه‌تنها از داخل ایران، بلکه از سراسر دنیا و حتی اقدامات چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، فضایی ایجاد کرد که موجب این بی‌آبرویی شد»، بیان کرد: نباید این‌گونه دیده شود که ما در موضع ضعف هستیم. جریان انقلاب اسلامی در موضع قدرت است و حضور جریان‌ساز مردم در شبکه‌های اجتماعی خود آن‌ها باعث شده است کارت پوشالی رسانه‌ای آن‌ها دچار تزلزل شود و این حرکت قطعا متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی برای رساندن صدای این فریاد استفاده خواهیم کرد.

ایجاد بستر بومی برای بیان آزاد نظرات

وزیر ارتباطات با بیان اینکه «برای آزادی بیان در سطح دنیا سکوهایی ایجاد خواهیم کرد تا مردم دنیا بتوانند آزادانه با سانسورهایی که ایجاد می‌شود، مقابله کنند»، بیان کرد: جوانان کشور ما متوقف نمانده‌ و پلتفرم‌هایی برای رسانه‌های نوین طراحی کرده‌اند که از‌جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن «روبینو» اشاره کرد که بنده نیز امروز صفحه شخصی خودم را در این نرم‌افزار راه‌اندازی کردم.او با اشاره به اینکه این نرم‌افزار از گذشته فعال بوده است، بیان کرد: ما هیچ فضایی را برای گفتمان انقلاب اسلامی از دست نخواهیم داد و برای این مسئله از ظرفیت‌های بین‌المللی و سکوهای خود آمریکایی‌ها برای داد‌زدن سر آن‌ها استفاده خواهیم کرد. علاوه‌بر‌این فضاهای منتسب‌به خودمان را نیز تقویت خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟