ساخت ابر ربات زیردریایی برای ارتش آمریکا توسط بوئینگ

نیروی دریایی ارتش آمریکا با عقد قراردادی به ارزش ۴۳ میلیون دلار با بوئینگ، سفارش تولید چهار ربات زیردریایی بسیار بزرگ و بدون سرنشین را به این شرکت داده است.

به گزارش  نیواطلس، این ربات های زیردریایی بدون سرنشین اورکا نام دارند و با همکاری شرکت هانتینگتون اینگالز تولید می شوند. تولید هر یک از ربات های یادشده ۱۵.۵ متر است و از نظر ظاهری شباهت زیادی با زیردریایی های متعارف دارند.

بر روی این ربات ها سیستم های ناوبری و هدایت خودکار نصب می شود و آنها با هر بار سوخت گیری می توانند مسافتی برابر با ۱۲ هزار کیلومتر را طی کنند.

تولید ربات های زیردریایی خودران امر بی سابقه ای نیست. اما این ربات ها تا به امروز کوچک بوده و تنها قادر به طی کردن مسافتی اندک بوده اند. اما ربات زیردریایی جدید هم بسیار بزرگ بوده و هم قادر به طی مسافت فوق العاده زیادی است.

زیردریایی های مذکور دارای موتور دوگانه الکتریکی و دیزلی بوده و می توانند برای انجام انواع عملیات زیردریایی نظامی، مقابله با زیردریایی های مسلح، نبرد با کشتی های جنگی، انجام جنگ الکترونیک، حمله به اهداف مختلف و غیره به کار گرفته شوند.

ربات های زیردریایی مذکور به صورت ماژولار طراحی شده اند و لذا می توان قطعات مختلف آنها را به سادگی از یکدیگر جدا کرد. فضای ذخیره سازی و انبار کالا و بار در این زیردریایی ها به ۵۶.۶ متر مربع می رسد. با توجه به خودران بودن زیردریایی مذکور، رها کردن آن در دریا، پشتیبانی و هدایت، ناوبری، برقراری ارتباطات مخابراتی و غیره در اورکا به صورت کاملا خودکار صورت می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟