هوش مصنوعی بازی های سخت می آموزد!

محققان یک سیستم هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند با خواندن کتابچه راهنمای بازی های سخت مثل شطرنج، بازی را به خود بیاموزد و آن را انجام دهد.

به گزارش دیلی میل، یک سیستم هوش مصنوعی جدید می تواند در بازی های پیچیده انسان را شکست دهد. این سیستم حتی برای غلبه برانسان نیازی به دانشی ندارد که توسعه دهندگان در اختیارش قرار می دهند.

شرکت Deep Mind (خواهر گوگل) یک بازی هوش مصنوعی به نام AlphaZero ابداع کرده که می تواند بازی هایی مانند شطرنج و Go را فقط با خواندن کتابچه قوانین بیاموزد.

این برنامه رایانه ای بازی های مذکور را بدون هیچ دانشی از قبل به خود می آموزد. تحقیقی به رهبری بنیاد پیشرفت های علم نشان داد این برنامه می تواند پیچیدگی های هر بازی را به خود بیاموزد.

مبدعان نرم افزار ادعا می کنند این برنامه نقطه عطفی در عرصه ماشین های هوشمند است که می تواند خلاقانه تر فکر کند. نسخه قبلی ماشین به نام AlphaGo توانست در مسابقه با ماهرترین بازیکن انسانی در بازی چینی Go برنده شود.

به هرحال دیوید سیلور و همکارانش در DeepMind ماشین AlphaZero را ابداع کرده اند. این یک برنامه بازی است که نیازی به اطلاعات انسانی ندارد. اما الگوریتم هایی که این سیستم را فعال می کنند با بهره گیری از ویژگی های یک بازی خاص ساخته می شوند و به دانشی اتکا دارند که توسعه دهندگان آنها در اختیار داشته اند.

به گفته محققان این سیستم توانست پس از چند ساعت مطالعه و خودآموزی بر برنامه های هوش مصنوعی دیگر همان بازی ها غلبه کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟