نیمی از آمریکایی ها نمیدانند مالک واتس آپ و ویز کیست!

مالک واتس آپ کیست؟

هر فردی شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل را می شناسند، اما آیا می دانستید که این شرکت ها تعداد محدودی از سرویس ها و نرم افزارهای محبوب شما که به صورت روزانه استفاده می کنید را ساخته اند؟ برای کسانی که از اخبار تکنولوژی پیروی می کنند، احتمال این وجود دارد که از این موضوع اطلاع داشته باشند، اما یک نظر سنجی اخیر نشان می دهد که بسیاری از مردم در این باره اطلاعات کافی ندارند.

بزرگترین معامله تاریخ فیس بوک

تحقیق اخیر نشان می دهد که 50 درصد کاربران آمریکا نمی دانند که مالک واتس آپ کیست و همچنین 60 درصد کاربران نیز نمی دانند که کدام شرکت بزرگ مالک اپلیکیشن مسیریابی ویز است. برای افرادی که این موضوع را نمی دانند باید بگوییم که واتس آپ مالک فیس بوک است (گزارش شده که این شرکت را به ارزش 19 میلیارد دلار خرید) و ویز متعلق به گوگل است. این بزرگترین معامله تاریخ فیس بوک تاکنون بوده است. واتس اپ بیش از 450 میلیون کاربر ماهانه دارد و اخیرا در وب سایت خود اعلام کرده است که روزانه یک میلیون کاربر جدید شروع به استفاده از این برنامه می کنند که رقم رو به رشد خوبی برای این شرکت محسوب می شود.

بر طبق این مطالعه، به این معنی است که اکثریت آمریکایی هایی که از واتس اپ یا ویز استفاده می کنند، اما اطلاعاتی در این خصوص ندارند. انها هر روز از این اپلیکیشن ها استفاده می کنند بدون اینکه بدانند چه کسی مالک این اپلیکیشن است. این افراد تمام اطلاعات مسیر، زمان سفرها، پیام رسانی، ارسال عکس و داده های مکانی را از طریق این دو اپلیکیشن انجام می دهند.

این در حالی است که تعدادی از افراد اکانت فیس بوک خود را حذف کرده اند یا لوکیشن خود را از گوگل مخفی می کنند، غافل از اینکه از خدمات این شرکت ها مانند واتس اپ و ویز استفاده می کنند و این شرکت ها از این اطلاعات به راحتی استفاده می کنند. موسسه DuckDuckGo که کار این تحقیق را انجام داده، نیز قبلا در یک نظرسنجی به این نتیجه رسیده بود که 50 درصد آمریکایی ها نمی دانستند که فیس بوک مالک اینستاگرام Instagram است، همچنین 44 درصد افراد نیز نمی دانستند که گوگل مالک یوتیوب است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟