به گزارش رکنا به نقل از هافینگتن پست، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت از پلیس Police فدرال آمریکا «اف بی آی» درخواست کرد این مسئله را بررسی کند که آیا «برت کاوانا»، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ Trump برای ریاست دیوان عالی آمریکا که به آزار جنسی متهم شده است، در مقابل کمیته قضایی سنا شهادت دروغ داده است یا خیر.

برنی سندرز روز گذشته (شنبه) با ارسال نامه‌ای برای «چاک گراسلی»، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا نوشت بهتر است سازمان اف بی آی که هم اکنون اتهامات رسوایی جنسی کاوانا را بررسی می‌کند، نگاهی هم به اظهارات او در مقابل کمیته بیاندازد.

برت کاوانا روز پنجشنبه در مقابل کمیته قضایی سنا شهادت داد که هیچکس را مورد آزار و اذیت جنسی قرار نداده است و همه این اتهامات علیه وی کذب هستند.

به دنبال رأی مثبت کمیته قضایی سنا به انتصاب برت کاوانا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، این نهاد از پلیس فدرال آمریکا درخواست کرد یک تحقیقات تکمیلی درباره اتهامات کاوانا انجام دهد. کمیته قضایی سنا از ترامپ درخواست کرد از اف بی آی بخواهد این تحقیقات را تکمیل کند.

در جلسه مجلس سنای آمریکا با وجود رأی مثبت ۱۰ به ۹ کمیته قضایی به کاوانا و در حالی که قرار بود سنا اوایل این هفته درباره صلاحیت او رأی‌گیری کند، اعلام شد که این رأی‌گیری یک هفته به تعویق افتاده است. منابع آمریکایی اعلام کرده‌اند که مجلس سنای آمریکا و کاخ سفید برای روشن‌تر شدن ماجرا توافق کرده‌اند که اف بی آی به مدت این یک هفته درباره پرونده کاوانا تحقیق کند.

کریستین بلاسی نخستین زنی بود که کاوانا را به آزار و اذیت جنسی در دهه 1980 متهم کرد. پس از آن هم دو زن دیگر اعلام کردند از سوی این شخص مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

دونالد ترامپ تاکنون چندین بار از نامزد پیشنهادی خود برای ریاست دیوان عالی آمریکا حمایت کرده است. وی پیشتر گفته بود اظهارات کریستین بلاسی، زنی که کاوانا را به آزار جنسی در دهه 1980 متهم کرد، مشکوک است. وی روز گذشته هم گفت: یک روز او به عنوان قاضی Judge فوق العاده درستکار در دیوان عالی آمریکا شناخته می شود.

برت کاوانا، قاضی محافظه کار و نامزد معرفی شده ترامپ در آستانه تایید سنا برای حضور در دیوان عالی آمریکا بود که یک استاد دانشگاه در ایالت کالیفرنیا او را به فساد اخلاقی در چهار دهه پیش متهم کرد. این درحالی است که او همه این اتهامات را تکذیب کرده است.

کدخبر: 420768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟