حجم ویدیو: 10.20M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32

این خانه‌ی یک طبقه که در واقع دستاوردی برای ساخت و ساز سه بعدی به شمار می‌رود، ۱۰۰ متر مربع مساحت دارد و از دیوار‌هایی گرد، یک اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و دستشویی بهره می‌برد.
یک شرکت معماری ایتالیایی مسئولیت پروژه یاد شده را در اختیار داشته و می‌گوید این خانه در واقع سند تاییدی بر مفهوم جدیدی از ساختمان سازی است اما به نظر می رسد مبلغ بالایی صرف تولید آن شده چرا که مقدار هزینه‌ی مصرف شده برای پرینت این خانه هنوز اعلام نشده است.
این شرکت اعلام کرده که این ربات قادر خواهد بود روزی به انسان در راستای ساخت خانه در کره‌ ماه و سکونت در این سیاره کمک کند.
معماران این پروژه یک پرینتر سیمان سه بعدی را روی یک پایه‌‌ی متحرک نصب کرده اند تا بدین شکل ربات 3D Housing 05 در میلان ایتالیا ساخته شود.
ملات استفاده شده در این ساختمان تنها پس از ۲۴ ساعت سفت می‌شود و نسبت به سیمان معمولی که ۴ هفته به زمان نیاز دارد تا سفت شود، از برتری نسبی برخوردار است.
این خانه از ۳۵ قطعه تشکیل شده که هر کدام طی مدت ۶۰ الی ۹۰ دقیقه به صورت سه بعدی پرینت شده‌اند. بدین ترتیب ۴۸ ساعت زمان لازم بوده تا این خانه به طور کامل پرینت گردد.
البته باید گفت پس از انجام شدن پروسه‌ی پرینت سه بعدی، دکوراسیون و ریزه‌کاری‌ها توسط انسان‌ها انجام شده و بدین شکل به اسکلت این خانه اضافه شده‌اند.

کدخبر: 383223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟