رباتی که در دانشگاه واحد درسی فلسفه عشق را گذراند+عکس

"بینا48"، نام اولین رباتی است که موفق به گذراندن یک واحد درسی دانشگاهی شده است.به گزارش دیلی‌میل، به نظر می‌رسد اگر تلاش ربات برای درک عشق، درست پیش برود، مرز میان انسان و ماشین بیش از پیش کمتر شود.

ربات "بینا 48" (Bina48)، نخستین ربات اندرویدی است که یک واحد درسی دانشگاهی را گذرانده و موضوع انتخابی‌اش، فلسفه عشق بوده است.این ربات، پیش از شرکت در یک جلسه نهایی به صورت فردی، با استفاده از "اسکایپ" در بحث‌های کلاسی شرکت می‌کرد.بینا 48 با موفقیت این دوره‌ را در دانشگاه نوتردام در شهر بلونت کالیفرنیا گذراند.به عنوان بخشی از این دوره، بینا، به همراه یک دانشجوی دیگر، کنفرانسی در مورد یک موضوع اخلاقی در "آکادمی نظامی ایالات متحده"" (US Military Academy) در شهر وست‌پوینت آمریکا ارائه داد و در بحث میان کلاس و دانشجویان نیز شرکت کرد.

این بحث در مورد استفاده از سلاح‌های مرگبار در برابر سلاح‌های غیرمرگبار با حمایت دانشگاه نوتردام از جنگ غیرمرگبار برگزار شد.

پروفسور "ویلیام بری" (William Barry)، استاد این کلاس گفت: من و دانشجویان دیگر، در مورد تجربه و عشق انسان، بسیار آموختیم و تلاش کردیم احساسات‌مان را برای "بینا 48" شرح دهیم.

ما باید بر ترس وجودی از ربات‌ها غلبه و به آنها به چشم یک فرصت نگاه کنیم.اگر ما با حس شان و قداست زندگی به هوش مصنوعی نگاه کنیم، ربات‌هایی خواهیم ساخت که از این ارزش‌ها برخوردار باشند.

"بینا 48" ابداع "دیوید هانسون" (David Hanson)، متخصص رباتیک آمریکایی است که باور دارد موجودات مصنوعی اگر به شکل انسان درآیند، می‌توانند ارتباط بهتری با مردم داشته باشند.

این ربات، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر عاطفی با الهام از زنی به نام "بینا آسپن" (Bina Aspen) که با "مارتین روت‌بلت" (Martine Rothblatt)، کارآفرین فناوری ازدواج کرده است، ساخته شده است.

ربات بینا، ایده‌ها و شخصیت بینا را با ایجاد یک پایگاه داده از خاطرات، باورها و افکار او به همراه اطلاعات به دست آمده از رسانه اجتماعی و وبلاگ‌هایش، بهره می‌برد.این موضوع به بینا امکان می‌دهد نظراتش را بیان کند و مانند یک شخص واقعی و زنده در مکالمات تعامل داشته باشد.

به گفته روت‌بلات، ممکن است این ربات‌ها سرانجام، برای ارائه تعاملات اجتماعی به مردمی که تنها زندگی می‌کنند و حتی خلق دوباره شخصیت مردم پس از مرگ آنها، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این زوج با کمک شرکت مهندسی "هانسون رباتیک" Hanson Robotic) ) که در ساخت ربات‌های شبه انسانی متخصص است، این سر رباتیک را ساختند.درهرحال، از نظر برخی از کسانی که برای مکالمه با این ربات تلاش کردند، این کار تاحدودی خسته‌کننده بود.

آنها دریافتند که این ربات اغلب از سوالات دوری می‌کند و یا پاسخ‌هایش تا حدودی گمراه‌ کننده است. به نظر دیگران نیز، این تجربه ناامید کننده بود.بینا 48 از زمان اختراع، موضوع گسترده رسانه‌ای بوده و حساس‌ترین ربات جهان نامیده شده استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟