گوگل مخفیانه اطلاعات گوشی های اندروید را جمع آوری می کند

یکی از نشریات الکترونیکی طی تحقیقاتی که از ابتدای سال جاری میلادی داشته به این نتیجه رسیده که کمپانی گوگل به شکل مخفیانه اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مکانی دارندگان گوشیهای اندروید کرده است.

بسیاری از مردم معتقدند که گوشیهای هوشمند مدام در حال رصد موقعیت مکانی آنها هستند اما آیا ارسال اطلاعات موقعیت مکانی در حالیکه Location یا GPS خاموش باشد، تمامی اپلیکیشنهایی که توسط کاربر روی گوشی قرار دارند پاک شوند و در نهایت سیم‌کارت هم از گوشی خارج شود، امکان دارد؟

نشریه آنلاین کوارتز با تحقیقاتی که انجام داده، اعلام کرد حتی با اعمال تمامی مواردی که به آن پرداخته شد باز هم گوشیهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران کرده و آنها را برای گوگل می‌فرستند.معمولا اطلاعات مکانی جمع‌آوری و زمانیکه کاربر به اینترنت متصل می‌شود، برای گوگل ارسال می‌گردد.

این آزمایش که از ابتدای 2017 صورت گرفته نشان می‌دهد، سیستم عامل اندروید آدرسهای دکلهای مخابراتی را که در نزدیکی آن قرار دارد (حتی در شرایطی که GPS خاموش است) را جمع‌آوری می‌کند و برای گوگل می‌فرستد.

بنابراین گوگل به عنوان مالک این سیستم عامل به اطلاعات مکانی افراد دسترسی دارد و به راحتی اطلاعات حریم خصوصی کاربرانش که ممکن است به دلایل مختلف اقدام به نقل مکان کنند را در دست دارد.

در واکنش به این موضوع یکی از سخنگویان گوگل گفته است که اطلاعات جمع‌آوری شده از گوشی کاربران برای مدیریت برخی پیامهای گروهی استفاده می‌شود و هیچگاه آنها را ذخیره نکرده‌ایم.

با این حال چنین کشفی باعث شده که این سخنگو بگوید شرکت گوگل درصدد پایان دادن به این عمل است و از پایان نوامبر به این کار خاتمه داده می‌شود یا حداقل به شکلی نخواهد بود که کاربران قادر به غیرفعالسازی آن نباشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟