پلاستیک های دوستدار محیط زیست توسط محققان کشور تولید شد

 شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط محققین این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از محصولاتی که توسط مخترعین کشور تولید شده بایو پلیمر پلاستیکی محیط زیست است که بسیار مقاوم‌کار می‌کند.

مخترع این محصول دانش بنیان در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این محصول دانش بنیان گفت: پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست و نانو کامپوزیت بر پایه نشاسته ترموپلاستیک و تقویت شده با نانو الیاف سلولز شده است و در صنعت پلاستیکی استفاده می‌شود.

وی در خصوص خواص این محصول نانویی اظهار کرد: این پلیمر پلاستیکی زیستی خواص مکانیکی بسیار پایین و رطوبت بالایی دارد، اما قابلیت فرآیند را کمی پایین می‌آورد و جهت رفع این مشکل یک نانو الیاف سلولوزی را به عنوان تقویت کننده به آن اضافه شده است که نه تنها سبب بالا رفتن خواص مکانیکی این محصول شده بلکه توانسته خاصیت زیست تخریب پذیر به آن اضافه کند

این محصول در حال حاضر صنعتی شده و تحت عنوان محصولی دانش بنیان موفق به کسب تاییده ستاد نانو شده است. همچنین این محصول ثبت اختراع شده توانسته است تاییدیه معتبرترین شرکت بایوپلیمر جهان را کسب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟