ساعت هوشمند  با خط بریل  + فیلم
حجم ویدیو: 8.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

بیش از ۲۸۵ میلیون نفر از مردم جهان دارای اختلال بینایی هستند و نمی توانند برخی کارها را انجام دهند. در چند سال گذشته، ساعت های هوشمند به بازارها راه یافته و توانسته اند جای خود را میان مردم باز نمایند. اما تا به امروز افراد نابینا نمی توانستند از آن ها استفاده کنند. حالا شرکت کره ای «Dot» موفق شده راه حلی برای مسئله یاد شده ارائه دهد.

نخستین ساعت هوشمند جهان با خط بریل، از ۴ برجستگی استفاده می کند که سرعت بیرون آمدن آن ها بر اساس انتخاب کاربر قابل تغییر است. ساعت هوشمند یاد شده با استفاده از فناوری بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می گردد و می تواند هر گونه پیغام را از تمامی برنامه های پیام رسان مانند «Messenger» دریافت نماید. کاربران همچنین قادرند با استفاده از دکمه های کناری پیغام های ساده را ارسال کنند. ساعت «Dot» از «Open API» نیز پشتیبانی می کند، بنابراین هر کسی می تواند نرم افزارهای مختلف را برای آن بسازد و بهینه سازی نماید.

در حال حاضر ابزارهای زیادی برای نابینایان در نظر گرفته شده، اما بیشتر آن ها از صوت و صدا بهره می گیرند. این مسئله می تواند مشکل ساز شود، زیرا کاربر باید برای دریافت پیام ها به دستگاه خود هدفون متصل نماید که برای نابینایان کار مشکلی به شمار می رود و یا آنکه بگذارد همه پیام هایش را بشنوند. به علاوه، بیشتر دستگاه های دیجیتالی برای خواندن خط بریل نیز حجیم و گران هستند و تنها ۵ درصد افراد دارای اختلال بینایی از آن ها استفاده می کنند.

ساعت مورد بحث پس از سه سال توسعه وارد بازار Store شده و ۱۴۰ هزار عدد از آن ها در اختیار پشتیبان ها قرار خواهد گرفت. شرکت سازنده قصد دارد ۱۰۰ هزار عدد از ساعت ها را در سال میلادی جاری روانه بازار کند. این کار از چند روز دیگر آغاز می شود و ۴۰ هزار تای بعدی نیز سال بعد به دست مشتریان خواهند رسید. همچنین قرار است هزار عدد از آن ها در یک خرده فروشی در لندن با قیمت ۳۲۰ دلار فروخته شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟