تشخیص آسان ابتلا به "پیل‌پایی" با اسکنر جدید

به گزارش لینکف، "فیلاریاز لنفاوی" (Lymphatic filariasis) یا "پیل‌پایی" (Elephantiasis) یا "الفانتیازیس"(elephantiasis) یک بیماری است که با ضخیم شدن پوست و بافت‌های زیر آن، به ‌ویژه در پاها و اندام جنسی مردانه ظاهر می‌شود. این بیماری اغلب توسط یک نوع کرم انگلی به نام "فیلاریازیز" و همچنین "پادوکونیوزیز" ایجاد می‌شود. در اکثر موارد این بیماری بدون علایم است. اما در برخی موارد تورم شدیدی در دست‌ها، پاها و اندام‌های تناسلی مشاهده می‌شود. پوست بیمار نیز ضخیم و دردناک می‌شود. عموماً تغییرات ناشی از این بیماری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و اقتصادی برای بیمار شود.

این اسکنر به متخصصان پزشکی اجازه می‌دهد تا حجم و ابعاد اندام‌های متورم را در خانه بیمار اندازه‌گیری کنند.تقریبا 120 میلیون نفر در سراسر جهان از الفانتیازیس که یک بیماری انگلی بوده که توسط پشه‌ها منتقل شده و موجب تورم و ناتوانی در پاها می شود، رنج می‌برند.در حال حاضر، کارکنان بهداشتی با استفاده از یک نوار اندازه گیری برای تعیین ابعاد اندام، بیماران را ارزیابی می‌کنند، اما این کار سخت و دشوار است زیرا ممکن است پوست به دلیل تورم برآمده و ناهموار باشد.

تیم محققان دانشگاه واشنگتن یک سنسور کوچک مادون قرمز را توسعه دادند که می‌تواند بر روی رایانه نصب شود.این سیستم از یک تکنولوژی مشابه با آنچه در برخی از سیستم‌های بازی‌های ویدیویی استفاده شده بهره می‌گیرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی را با استفاده از حرکات بدن کنترل کنند.این دستگاه به سرعت می‌تواند پاهای بیمار را اسکن کرده و یک ساختار سه بعدی از پاها ایجاد کند.محققان این پژوهش اظهار کردند: نکته جالب توجه و امیدوار کننده در مورد این اسکنر این است که می‌تواند نتایج دقیق را در زمان بسیار کمی ارائه کند.

آنها معتقدند از آنجایی‌که این دستگاه به راحتی در خانه قابل استفاده بوده و بیمارانی که به این مشکل دچار هستند برای رفتن به مراکز بهداشتی درمانی دچار مشکل می‌شوند، این دستگاه می‌تواند این روند را برای آن‌ها تسهیل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟